Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilket brett?
#11881 17/11/2008 4:45 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. Vet at dette er sikkert den 19312. artikkelen om samme temaet. Sorry.

Skal gå til anskaffelse av nytt brett, bindinger og boots, men vet ikke hvilke.Tidligere brett var Nitro T2 157. Drake bindinger og noen jalla boots. Kjører for det meste frikjøring, men nå er jeg i statene (iowa) og her er det ganske flatt så jeg må kjøre park. Så jeg leter etter et park oppsett. Er ikke så veldig god, så det trenger ikke være et advanced brett. Er forøvrig 180 og 85 kg.

Har sett på noen brett:Nitro -Heads up. (Eero)Burton -Jeremy Jones (brett og boots) og Cartel bindinger.Burton -Jussi, Ion boots og Co2 bindinger.

Trenger flere forslag, og tilbakemeldinger på de jeg har allered. På forhånd takk.

Burton Custom
FrankieMan #11882 18/11/2008 8:11 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei du....

Prøv en Burton Custom med cartel bindinger, jævla bra brett, funker til alt. Brettet må nå deg Ca. Til haka.Eller så kan du prøve et Burton X8 brett med cartel est bindinger. Brettet ble kåret av Fri Flyt Beste park brettet i år.... Så hvis du er små stoka på et bra park brett som ikke er så avansert, å som er lekent å stødig på hopp, så Prøv X8:grin

Re: Hvilket brett?
FrankieMan #11883 18/11/2008 6:09 PM
Medlem
Medlem

Jermey Jones sin modell er vel veldig rettet mot bratt frikjøring er den ikk det?

Jeg er enig i forslaget om Burton Custum. Det er litt dyrt (men ikke noe dyrere en de andre du har lista, dersom du ikke er "avansert" kan du sikker klare deg med noe billigere), men de 2 sesongene jeg har kjørt på det har jeg vært veldig fornøyd. (Jeg byttet mitt nettopp ut med Burton Malolo fordi jeg trakk mer og mer ut i løssnøen og ble mindre og mindre i bakken/park)

Jeg vil ikke anbefale Cartel bindingene. Dette er basert på personlig erfaring og på erfaringen til en kompis som har samme bindinger. "Støtten" bak er ikke bein, den svinger litt innover. Det gjør at den ikke følger leggmuskelen og trykker rart helt på toppen. Vi opplevde det samme, han har allerede byttet de ut, men jeg kjører en sesong til på mine før jeg skifter. (Kanskje det bare er vi 2 som har veldig rare leggmuskler?)

Sørg for at du får bindinger som har skikkelig toe-strap, ikke den vanlige over foten men forran tåa. Veldig behagelig.

Sko vet jeg lite om, jeg har Vans Encore og er veldig fornøyd med den wire snøringa. Får det sykt tight uten at det blir ubehagelig smile

ok
FrankieMan #11884 18/11/2008 6:45 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk. Tror jeg skal sjekke ut X8. Virker nice. Men er det noen som har erfaringer pA noen bindinger? Eller Jussi brettet?

x8
FrankieMan #11885 19/11/2008 6:27 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

tror nok det blir x8. Fant det til $330 her. Så det eneste jeg trenger nå, er bindinger og boots. Forslag?

FrankieMan #11886 19/11/2008 3:24 PM
Fersking
Fersking

jeg har ride dh dfc... veldig fornøyd :wink

jj oppsettet!
FrankieMan #11887 18/01/2009 4:16 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har kjørt denne sesongen med jeremy jones 08 brett og cartel est. En kompis har x8 med un inc bindingene. Den eneste merkbare forskjellen på de to er kjernen på X8'n (true directional) som gjør brettet litt mer ustødigt i høye hastigheter. Jeg rocker 156 og er 175 høy, funker som fjell! Jeg er helt nybegynner i park, men på tross av dette har jeg lært meg railing på notime (3 turer), er så seriøst sykt lett! Brettet har konge pop, og akkurat nok flex! funker fint utfor løypen også, men da bør du stille stancen litt bak. jeg kjører 50mm fra center på begge føttene, bred stance, men sykt lett å rotere og brettkontrollen er sick!Konklusjon: jj med cartel hvis du skal gjøre annet en å kun kjøre park og pipe, og X8 hvis du kun skal jibbe!

- Fjøl 4 leif!:)

FrankieMan #11888 19/01/2009 8:48 AM
Entusiast
Entusiast

Sitat Discoking:Jermey Jones sin modell er vel veldig rettet mot bratt frikjøring er den ikk det?

Det er en Jeremy Jones på Rossignolteamet, og en mormoner ved samme navn på Burtonteamet. Førstnevnte er tøff som faen, sistnevnte kjører mye rails.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå