Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som har erfaring med denne flytevesten?
#1416 28/11/2010 9:04 AM
Hyside Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Extrasport Pro-Creeker. Ser veldig ålreit ut, men har ingen erfaring med Extrasport. Høres liksom litt hjalla ut, men ser jo veldig bra ut:cool

http://www.nrsweb.com/shop/product.asp?pfid=2175&pdeptid=1045

Skeptisk
Hyside #1417 29/11/2010 8:57 AM
Fersking
Fersking

Jeg ville ikke kjøpt en vest jeg ikke hadde prøvd og plukket på først.

Det er også fler detaljer som ikke går frem av bildene som:Hvor langt ned er webbingen på skuldrene sydd?Hvordan justeres skulderstroppene?Denne gir vel noen svar, men jeg vet ikke om jeg liker den helt: http://www.extrasport.com/about/technology.aspx. Krefter går ikke i vinkel.Jeg syntes også den ser noe rar ut i fasongen (lang og smal) samt at beltet har noe mangelfull guiding - det ser ut osm det lett sklir litt opp og ned. Jeg ser heller ikke noe naturlig sted å tre enden på beltet - det er ingen løkker eller noe her. Ser ut som bildet er jukset til og at den er gjemt inne i spenna.

Webbingen øverst på ryggen er også noe snodig. Det ser ut som den er sydd på som pynt for den vinklingen funker ikke i praksis.

Skal du kjøpe den usett på nett fordi den er rimeligere? 200 USD er rundt 1200 spenn. Pluss porto/frakt. Pluss toll om du ikke får lurt den utenom.

Da finner du langt bedre vester til samme pris hos norske padlebutikker (striestrømmer, vpg, god tur, padlespesialisten etc.) En del av dem har også gode tilbud om dagen.

Re: Noen som har erfaring med denne flytevesten?
Hyside #1418 24/06/2011 4:38 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg ville ikke kjøpt en vest jeg ikke hadde prøvd og plukket på først.

Det er også fler detaljer som ikke går frem av bildene som:Hvor langt ned er webbingen på skuldrene sydd?Hvordan justeres skulderstroppene?Denne gir vel noen svar, men jeg vet ikke om jeg liker den helt: http://www.extrasport.com/about/technology.aspx. Krefter går ikke i vinkel.Jeg syntes også den ser noe rar ut i fasongen (lang og smal) samt at beltet har noe mangelfull guiding - det ser ut osm det lett sklir litt opp og ned. Jeg ser heller ikke noe naturlig sted å tre enden på beltet - det er ingen løkker eller noe her. Ser ut som bildet er jukset til og at den er gjemt inne i spenna.

Webbingen øverst på ryggen er også noe snodig. Det ser ut som den er sydd på som pynt for den vinklingen funker ikke i praksis.

Skal du kjøpe den usett på nett fordi den er rimeligere? 200 USD er rundt 1200 spenn. Pluss porto/frakt. Pluss toll om du ikke får lurt den utenom.

Da finner du langt bedre vester til samme pris hos norske padlebutikker (striestrømmer, vpg, god tur, padlespesialisten etc.) En del av dem har også gode tilbud om dagen.

Enig med Kakachka, hadde sett meg rundt etter en Astral Green, Langer AKC eller en litt dyr Palm.

Skal du ha noe helt spesielt kanskje en Avalancha er det du leter etter. Kan fåes på bestilling i de farger, logoer og broderier du vil. Kanskje en firma logo, eller tittel "Guide" "Crew" osv. Og selfølgelig navn og norsk flagg. Litt stas når man padler i utlandet;)

Re: Noen som har erfaring med denne flytevesten?
Hyside #1419 21/07/2011 11:53 PM
Fersking
Fersking

Den vesten ser helt grei ut, men det står ikke om den er CE godkjent for det tiltenkte bruk. Er den ikke godkjent så kan det tenkes at dersom det sjer en ulykke så vil man kunne få problem utover evnt skade siden man ikke har benyttet riktig utstyr.

Uansett så er det bare hundrelapper det står om ift til de råeste vestene, de som har alt tenkelig av sikkerhetsdetaljer og er gode å ha på.. hvor mye er livet ditt verdt?

Det er det samme for hjelmer, en sweet hjelm koster noe mer enn andre. Men den dagen du får en skikkelig smell mot hodet så vil kanskje en bedre hjelm sørge for at du ikke svimer av kontra en billig sak.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå