Jeg ville ikke kjøpt en vest jeg ikke hadde prøvd og plukket på først.
Det er også fler detaljer som ikke går frem av bildene som:Hvor langt ned er webbingen på skuldrene sydd?Hvordan justeres skulderstroppene?Denne gir vel noen svar, men jeg vet ikke om jeg liker den helt: http://www.extrasport.com/about/technology.aspx. Krefter går ikke i vinkel.Jeg syntes også den ser noe rar ut i fasongen (lang og smal) samt at beltet har noe mangelfull guiding - det ser ut osm det lett sklir litt opp og ned. Jeg ser heller ikke noe naturlig sted å tre enden på beltet - det er ingen løkker eller noe her. Ser ut som bildet er jukset til og at den er gjemt inne i spenna.
Webbingen øverst på ryggen er også noe snodig. Det ser ut som den er sydd på som pynt for den vinklingen funker ikke i praksis.
Skal du kjøpe den usett på nett fordi den er rimeligere? 200 USD er rundt 1200 spenn. Pluss porto/frakt. Pluss toll om du ikke får lurt den utenom.
Da finner du langt bedre vester til samme pris hos norske padlebutikker (striestrømmer, vpg, god tur, padlespesialisten etc.) En del av dem har også gode tilbud om dagen.
Enig med Kakachka, hadde sett meg rundt etter en Astral Green, Langer AKC eller en litt dyr Palm.
Skal du ha noe helt spesielt kanskje en Avalancha er det du leter etter. Kan fåes på bestilling i de farger, logoer og broderier du vil. Kanskje en firma logo, eller tittel "Guide" "Crew" osv. Og selfølgelig navn og norsk flagg. Litt stas når man padler i utlandet;)