Hei, lurer på om det er noen som vet hvor jeg bør dra hvis jeg vil på topptur med grei snø ikke alt for langt fra Trondheim på 1. Mai. Disponerer bil, så kjøre tur opp til 2 timer er greit. Er det noen som har kjørt rennene på Almennberget i Oppdal i år...hørt noen rykter om at det har vært for lite snø der...er det nok snø der nå?
Okla (1580), Nonshø, Storsalen (1799), Kringelhø(1498), og Kråkvasstin (1697, 1699?) er fine topper. Varierer fra 4 timer til 8 timer, alt etter hvor lang tid du har!
Ble tur til Okla i går. Blåste fært på vei opp og litt hating på hard snø i toppen. På vei ned åpna det seg helt opp, vinden stilna endel og snøen var myk og fin! Var helt konge. En stor side ble løst ut med slush skred og fine svinger ble satt! Takker igjen til Rolf for turforslaget!
Rennene har blitt kjørt i løpet helgen av noen bekjente å skal være fine, men bør nok kjøres før torsdag for da skal styggværet komme over landet. Selv håper ihvertfall jeg at nedbøren kommer som snø på Turtagrø til helgen så jeg og alle de andre topptur gåerne ikke renner helt bort.