Jeg har også de gotamaskia med g3-feller. For det første synes jeg limet er dårlig. Enda jeg har vært superforsiktig med fellene. Kjenner til mange som har sliti med dårlig lim. Men det finnes også de som ikke har hatt noe problemer med det, så det er nesten så en skulle tro det var forskjell på limkvaliteten fra fabrikken... Men det er jo ikke noe stort problem da en bare kan smøre på nytt lim sjøl.
En annen ting jeg ikke liker ved g3-fellene, er den løsninga de har i "tuppen," eller foran på fellene. Bøyla man trer på skituppen er ikke sydd. Her skal man tre fella igjennom bøyla for å så feste den i seg sjøl. Det som skjer da er at det blir en litt for stor glipp mellom fella og skia i tuppen pga at den biten av fella man skal tre igjennom bøyla må være av en viss lengde for at det skal sitte. Det som skjer da, spesielt på Gotamaskia som har en bred og lav tupp, er at denne glippen kommer for langt ned på tuppen, og det kommer lett snø til. Så bare baller det seg på... Black Diamond har sydd fast bøyla.
Når det gjelder det bakfestet på g3-fellene, så har ikke jeg hatt noe problemer med det. Det sitter. Men jeg synes ikke det er så nødvendig om man bare har bra nok lim. Hårene og feste har også vært bra.
Det jeg gjorde til slutt var å ta på nytt lim, (black diamond-lim) også sydde jeg fast bøyla. Så da kunne jeg vel like gjærne ha kjøpt black diamond til å begynne med. Men men, det ordner seg til slutt :P Jeg har brukt fellene mye i 2 sesonger..