Gåadapter fungerer fint så lenge du ike får kraften fra frasparket skjevt i forhold til skien. Da vil du trå adapteret ut av bindingen. Dette gjelder ved traversering og at det er noe hard snø. Har gått over til diamir binding i år og ser frem til å prøve ut dette. Men hvor f... er snøen???Står valget mellom truger og gåadapter, da ville jeg prøvd adapterene først.
det blir vell ikke billigere med gåadapter og feller, i forhold til truger. men det ser jo ut som fler tallet mener at gåadapter er best så får vell prøve det da..
Brukte truger endel i fjor. Det er bedre å gå på truger enn å gå uten i tung og dyp snø. Du sparer en del på tid og krefter. At de er tunge å uhamselig å ha på sekken på vei nedover kommer bare ann på hvilken sekk og type truger du har. Mine truger passer fint til sekken + de er nokså lette. Er ikke stress med truger. Det blir også litt billigere, du får gode truger til rundt 1500 kr. Adapter koster rundt 1500 kr og gode feller koster ca 1400kr. Er generelt skeptisk til gåadaperteren. Da hadde jeg heller kjøpt randonee eller telemark.
søk etter adapter her, så finner dere 50 tråder som argumenterer for og mot...
For min egen del kan jeg si at de funker fett når du skal gå bratt og kort og rett opp... Skal du krysse dovre på vei til snøhetta ville jeg funnet frem noe annet.