Noen som har erfaring med bruk av vanlige alpinstøvler i Freeride-bind. til Fritchi? Vurderer disse bindingene, men har ikke råd til randostøvler enda.
Det går brillefint. Bare husk på å tighte til skren foran.Den som justerer åpenrommet der tåa stikke inn. Sett skoa i. Tight til maks, også løs opp en halv omdreining (eller noe slikt).
Men er det noen som har erfaring med Randosko i vanlige alpinbindiner. Har et par ski som jeg tenkte å sette på alpinbindinger men har ikke råd til nye sko. Har sett at salomon har bindinger som kan justers i høyden. funker dette? Anyone?
Kjørte selv med Scarpa Denali XT i Salomon S912Ti sesongen 04-05. Dette er ikke å anbefalle da jeg endte opp med et røket korsbånd en gang jeg gikk skikkelig på tryne pga at bindingen ikke løste ut. Mistet meste parten av sesongen 05-06 pga dette. Hvis du absolutt vil prøve dette må du ihvertfall sette frambindingen på en vekt som er mye mindre enn din egen. Grunnen til dette er at friksjonen i gummisålen på randostøvelen er mye større enn på alpinstøvelen.
Også Garmont sin (heter vel Drenaline eller noe slikt?) Burde funke i vanlig binding. Den kommer jo med to såler. Men at ikke denaliene funker, er ingen overraskelse. Er jo bare å se på utformingen på skoen det:-)