Sitat seventh:Tull. Jakken funker helt sikkert like fint som en hvilken som helst skalljakke i gode minusgrader, om ikke bedre - virker som om den har litt foring. Kjøp en variant med thermofor om du vil ha litt ekstra varme, eller invester i en god fleecegenser til de to-tre dagene hvor termometeret kryper under -10.
Det jeg og et par andre har skrevet her inne vedr. at denne jakka ikke er beregnet for skikkelig fysisk aktivitet i skikkelig kald, norsk vinter, det er slett ikke tull, Seventh! :surprised
Men så klart, det blir jo et spørsmål om HVA man bruker den til. Skal man cruise rolig rundt i et skianlegg, uten alt for mye aktivitet, så funker den sikkert helt fint.
Likevel, som Peddyslate påpekte, når man blir varm og svett etter aktivitet i en slik jakke, med nettingfor, og så holder seg i ro...da er det skikkelig kos! :wink
Jeg husker når jeg var i førstegangstjeneste på Setermoen for 12 år tilbake, og amerikanske U.S Marines var med på NATO-øvelse...de hadde en tilsvarende type vinterjakke; god og varm (for de syntes ikke noe om å fryse)
De syntes jo, glisende, at vi norske soldater ikke kunne ha særlig peiling, med våre lagsvise, tynne klær. Det var jo tykke jakker som fungerte i kulde... "Silly Norwegians!"
Så begynte amerikanerne å bevege seg, ble svette, og så stoppet de opp...da var glisene borte ganske fort, og vi "silly Norwegians" med lagsvis bekledning, hadde det helt fint.