Det har mye å si hva de rundt deg interesserer seg for, det har jeg opplevd selv. Det er kun et par stykker av barndomskompisene mine som kunne tenke seg å rusle på toppen av et fjell for å kjøre ski ned igjen, og da kun i påska og kun når det er fint vær.Og helst skal det ikke være mer enn 5 cm nysnø, ellers blir det for tungt...Det er jo forsåvidt greit når det aldri vil være aktuellt for vedkommede å svi av tusenlapper på skredutstyr, samt at det er den ene gangen i året de står på ski.
Det er jo litt rart at når man er litt over middels interessert i skikjøring og toppturer, så er man i slekt og venners øyne en utrolig sporty, ekstrem og halvgal fyr.. Telt eller snøhule midtvinters? Har du mista en skrue? Sunne interesser og god tradisjon kaller jeg det, og det er i mine øyne ikke mer ekstremt enn man gjør det til selv, men straks man nevner skredsøker og søkestang, da er man ekstrem i manges øyne.
Mens man soler seg i glansen med ekstremskikjørertoppturgærningstatusen man har i den burgerspisende omgangskretsen sin, så er det jo veldig fint å kunne møte likesinnede på alle nivåer her på FF.Det kan jo gi motivasjon til å dra med venner og familie ut i snøen og vise dem hvor moro det er..!