Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tilpassing av alpintstøvler til Dynafit
#161481 10/01/2007 3:42 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har fundert litt på dette, og tenker at det burde ikke være umulig, å modde vanlige alpintstøvler så de fungerer sammen med dynafit-bindinger. Siden randostøvler som oftest er hinsides dyre (for studenter flest i hvert fall), dukker idéer til alternative løsninger opp. Sålen på støvlene er vel forholdsvis like, og alpintstøvler er jo i hard plast, så de tåler å få noen dynafit-hull her og der. Jeg vil heller bruke Dynafit enn Fritschi og Diamir i hovedsak på grunn av vekt. Blir dette bare en hel masse arbeid og bannskap, eller kan dette funke?

Erfaringer?

spør skirurgen
eivindjk #161482 10/01/2007 9:17 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

ski- og støveldoktoren. De vet svaret.

spennende tanke
eivindjk #161483 11/01/2007 8:18 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Eneste problemet blir vel med hælfestet. Lurer på om ikke det er for høyt på dynafitbindingene til at det går ann å lage hull i støvelen. frembindingen bør ikke være noe problem. Uansett er man avhengig av bra verktøy og litt peiling for å få til dette bra tror jeg. Også må man få tak i de derre insertsene til hullene.Men hvis veilederen veit at ski og støveldoktoren veit, så veit vel han og? eller?

Denali TT modda til Dynafit
eivindjk #161484 28/01/2007 12:05 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Kom over ei webside der en kar hadde "modda" en Scarpa Denali TT-støvel til å passe Dynafit-bindinger, og det funka visst bra.. Husker desverre ikke url, men google is our friend.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå