Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bil til Elbrus
#161469 17/01/2007 10:39 PM
Romero Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er det noen som har kjørt bil til Elbrus ? Setter pris på anbefalt reiserute.

Har alternative ruter på GPS, Viamichelin o.l - men det er jo ofte spesielle forhold med mange kontrollposter og annet strul (tror jeg) som gjør at man bør revurdere reiseruten.

Et annet spørsmål er sikkerheten med å ha en stor bil med mye utstyr stående fristende til i kaukasus... Uansett, er super keen på å få dette til, men vil gjerne ha noen gratis tips på veien. Regner med å kjøre ned Mars/April.

Ser frem til nyttige svar.

Hmm
Romero #161470 18/01/2007 6:43 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg var i Elbrus i fjor, og vi var så heldige at vi fikk med oss tolk. Jeg vet at det kunne skapt store problemer uten tolk.Jeg er ikke veldig godt kjent geografisk der, men vi snuste på en dagstur til Krasnaya Poljana. Det droppet vi, fordi det viste seg at den dårlige veiforbindelsen førte til at det hadde tatt nærmere 12 timer. Med bra veier ville det tatt rundt tre timer.

Jeg synes det høres ut som en kul idè, men det kreves mye forarbeid. I Kaukasusområdet er det dårlig infrastruktur, og det er så og si ingen som kan engelsk. Derfor burde kjøreruta være rimelig klar før du setter deg i bilen. Jeg ønsker deg lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå