Jeg ser det har dumpa ned 20 cm på Gaustatoppen siden 24 februar så lurer på hvordan forholdene er der oppe nå? Det har jo vært mer eller mindre storm store deler over fjellet, men en topptur frister VELDIG nå!
Kom igjen alle som vet noe, jeg vurderer å dra opp i helga og vil gjerne slippe å kjøre bil til ingen nytte. Hvis noen kan drive litt kvalifisert synsing om skredfare i tillegg, ville det vært strålende!
Med tanke på alle de snøfallene, med forskjellig type snø som har vært den siste tida og i forskjellige temperatur og i varierende vindforhold kan det være snøskredfare. men jeg er ingen ekspert.
Men har lyst opp på den toppen selv i marsmåneden...
på gaustatoppen forrig uke, det var veldig bra i den renna jeg kjørte i, men litt nedover var det litt vinnpakket og hardt noen steder, så det slo under skia...ja, det er skredfare! Det var skredfare 3 forrig uke, og nå har det kommet enda mer snø..
Jeg kommer til å være klar til å dra opp i løpet av de neste helgene i håp om et snøfall så hvis noen har tenkt seg opp kan dere jo sende en FF Mail. Alltid kos å ha noen fler å gå med!