Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Prøving av NTN-rottefella sitt nye system på topptur.... katastrofe.
#160954 16/06/2007 5:30 PM
rolfmk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Vel, det fungerte på prøvekaninen på veg opp, Steinar A let vel om at det var greitt å gå med. 3 svinger ned første låmo, røyk heile stasen. Det viste seg at fjørene i den nye bindingen var hekta saman med ein kabel. Når denne sleit ut av fjørsylinderen, var det lite å gjere oppe på 1300 moh. Fram med gråtape og prøve å kome seg heim med parallellsving. Lite kjekt og lite tillitvekkande system! Her må mykje svarast på med omsyn til slitestyrke og reservedeler og moglegheit til å reparere i fjellheimen...

Huff......
rolfmk #160955 16/06/2007 5:56 PM
Entusiast
Entusiast

Har ikke prøvd systemet ennå, men har sett det "live" og det var noen detaljer der som ikke så helt tillitvekkende ut, nei.... Lurer særlig på hvor lenge den plastkanten under foten som bindingen griper rundt kommer til å vare.......Konseptet ser lovende ut, men jeg har begynt å bli skeptisk til førstegenerasjonsutgavene av nytt utstyr, det virker som produkttesting er en glemt kunst i dag. Lurer også på hvorfor de ikke flyttet omdreiningspunktet på bindingen lenger bak så det hadde blitt liggende mer under knekkpunktet på støvelen, det ville etter mine begreper gitt en enda mer stabil binding

NTN Suksess?
rolfmk #160956 20/06/2007 2:30 PM
Fersking
Fersking

Gikk 10 dager i valdisere uten noe problemer, 50graders renner i alpinstil var som å kjøre alpin binding! bindingene jeg hadde har vært brukt siden oktober og hadde værtfall 100skidager! trykkpunktet lå der det skulle bare man justerte fjæra riktig! jeg er både superfornøyd og overbevist! STOOORT bruksområde!

NTN-suksess/fiasko
rolfmk #160957 25/06/2007 11:00 PM
rolfmk Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Kanskje det var den bindingen vi fekk teste?? Han holdt ikkje meir enn ein opptur og tre svinger ned... :frown Ser for meg ein tur inn til Inste botnane i Blådalen, så ryker den vaieren.... Ikkje gøy...