Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit
#160913 24/09/2007 2:56 PM
motard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. Jeg har nettopp skifta ut telemarksutsyret mitt med randonne. Endte opp med et par dynafit bindinger. Det er mulig jeg begynner å bli litt tunglært, men bruksanvisningen som fulgte med bindingene var ganske uklar. Så; kan noen fortelle meg hvordan tåbindinga skal stå når man går opp vs innstilling av denne i kjøremodus. Vippes opp ved gange oppover og flatt ned (horisontalt) når man kjører? Står de feil løser de visstnok ikke ut ved trynings, så kanskje greit være sikker før første tur.

Re: Dynafit
motard #160914 24/09/2007 3:36 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Laveste trinn er åpen binding. Første hakk opp er kjøremodus, for riktig utløserfunksjon. De neste hakkene er forskjellige gåmodus med stadig fastere grep om skoen. Går man oppover i skredfarlig terreng vil man kanskje at de skal være lett å få av dersom det raser. Går man et sted hvor en mistet ski kan være kritisk bruker man hardere lås (altså trekker lengre opp).

Enkelte bruker turmodusene for å redusere sjansen for feilutløsning på nedturen, dette kan virker men det er ikke noe Dynafit vil anbefale deg...

Mer dynafit-info enn du noengang trenger finnes her: http://www.wildsnow.com/articles/dynafit_faq/dynafit-binding-faq-index.html