Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
BD revelation
#160889 27/09/2007 10:06 PM
Eivindk Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

skal ha sekk i 1500,-klassen og iden sammenheng sett litt på nett. har sett litt på Black diamond sin revelation. denne ser meget ok ut(har ikke sett i butikk enda. skal gjøres). så er på jakt etter erfaringer med denne modellen. har den foresten oppleg for drike system.

strøken sekk
Eivindk #160890 28/09/2007 9:24 AM
Fersking
Fersking

har den i 35L. brukt mye til topptur og også endel til klatring. anbefales. du kan ikke gå feil med denne.

og ja, det er opplegg for drikkesystem. det eneste drawbacket er at det ikke i utgangspunktet er opplegg for å bære skia 'på skrå' (som feks dakine og osprey har). du kan selvfølgelig enkelt mekke dette sjøl, men det blir ikke fullgodt.

Bergans Backcountry Guide
Eivindk #160891 28/09/2007 10:24 AM
Entusiast
Entusiast

Har denne sekken i 32 liter.Har ikke testen den på topptur enda (nettopp kjøpt den) men har prøvd å gå en del med den. Kjempefornøyd så langt.Koster 1000kr

Er festemuligheter for ski på skrå, rett opp og i "pyramide".

Hentet fra bergans.no:

Opp på de høyeste tinder - ned de bratteste heng Hovedrom med glidelåsåpning i toppen

Ekstra åpning til hovedrom via utfellbart ryggstykke

Ekspanderende sidelommer i stretchmaterialeRygg og skulderremmer belagt med ventilerende mesh (netting)

Glidelåslomme i front med to innvendige tuber til skaft, søkestang etc.

To utvendige tuber til isøks, vandrestav etc.

Gode festemuligheter i sidene, fronten og på toppen av sekken

Ekstra festerem skjult i lomme på toppen av sekken

Opplegg for drikkesystem

Laget i rip-stop/polyester/nylon

bd
Eivindk #160892 29/09/2007 7:32 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

søstra har den bergansen til pusur. fin den. men liker ikke bæresystemet. gnager osv.

bd'n er bra trur jeg. selv har jeg sphynx 32. veldig fornøyd. men jeg trur du får mer for pengene hviss du kjøper osprey.Osprey Switch 26, som er på tilbud hoss vpg.no er bra. men knøttliten for en dag på fjellet.

Re: BD revelation
Eivindk #160893 29/09/2007 2:16 PM
Eivindk Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Etter litt overveing har jeg bestemt meg for at jeg vil ha en sekk med ordentlig lokk isteden for glidlås, så mulig det blir en Deuter guide eller en BD Anarchist. må ta meg en tur i butikken og se litt nermere enn det er mulig på nett

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå