Jeg har fått noen dager på mine etter hvert, og konkluderer med at det er en ganske bra ski ski allround, men kanskje ikke den beste. Det kan jeg ikke uttale meg om heller, siden jeg ikke har prøvd så mye annet i den klassen. Den føles ganske lett til tross for bredden. For meg føles bakkeegenskapene helt greit, var bedre enn jeg hadde forventet, men så er jeg også vant med stive racingski. Den er best i middels store svinger, men ikke noe på korte carvingsvinger, da må du skrense. Akkurat pudderegenskapene har jeg ikke fått testet skikkelig enda, men den ene dagen jeg hadde føltes greit. Merk at jeg har skiene på slalom og bindingene montert på modern.Når det gjelder Cobra R8 så har jeg dem på toppturskiene mine, sammen med Scapa T2, og det funker bra. Det er riktignok den eneste erfaringen jeg har med telemarksutstyr, men den er positiv. I bakken fungerer det veldig bra, men også offpiste. Hvis du er erfaren telemarkskjører er kanskje T1 freeride bedre, men her er ikke jeg så erfaren så det får andre ta seg av. Men nå har jo rottefella kommet med NTN, så hvis du har kash kan du jo også vurdere det. Har jo tross alt fått mye skryt.