Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rossignol Scratch BC Brigade 07/08
#160493 10/01/2008 2:46 PM
Pompel Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vil Rossignol Scratch BC Brigade fungere bra til toppturer. Jeg tenker da på vekt og flyten i pudder. Med WRS-teknologi så burde ikke skiene være så altfor tunge?

Lurer på å gå til innkjøp av disse, pluss Cobra R8 og Scarpa T2X. De skal brukes på toppturer og litt i preparerte løyper.

Funker bra på alpin i alle fall
Pompel #160494 10/01/2008 4:59 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har fått noen dager på mine etter hvert, og konkluderer med at det er en ganske bra ski ski allround, men kanskje ikke den beste. Det kan jeg ikke uttale meg om heller, siden jeg ikke har prøvd så mye annet i den klassen. Den føles ganske lett til tross for bredden. For meg føles bakkeegenskapene helt greit, var bedre enn jeg hadde forventet, men så er jeg også vant med stive racingski. Den er best i middels store svinger, men ikke noe på korte carvingsvinger, da må du skrense. Akkurat pudderegenskapene har jeg ikke fått testet skikkelig enda, men den ene dagen jeg hadde føltes greit. Merk at jeg har skiene på slalom og bindingene montert på modern.Når det gjelder Cobra R8 så har jeg dem på toppturskiene mine, sammen med Scapa T2, og det funker bra. Det er riktignok den eneste erfaringen jeg har med telemarksutstyr, men den er positiv. I bakken fungerer det veldig bra, men også offpiste. Hvis du er erfaren telemarkskjører er kanskje T1 freeride bedre, men her er ikke jeg så erfaren så det får andre ta seg av. Men nå har jo rottefella kommet med NTN, så hvis du har kash kan du jo også vurdere det. Har jo tross alt fått mye skryt.

Andre alternativer
Pompel #160495 31/01/2008 10:47 PM
Pompel Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar.

I det siste har jeg komt frem til andre alternativer: Armada ARV, K2 Hippy Stinx og Rossignol Brigade. Hippy Stinx'ene er tyngre enn de andre, men er de for tunge til toppturer? Så vidt jeg vet veier de 4400g. per par og ARV veier rundt 3600g. I følge testen i fri flyt veier Brigade rundt 2000g. per ski, eller rundt 4000g. per par.

Har tenkt litt på ARV'en. De tror jeg jeg kan få i en pakkepris på 40% rabatt. Det vil si ca. 7000 for skiene og ovenstående binding og støvel. Noen som har formeninger om dette?

pudder
Pompel #160496 12/02/2008 7:52 PM
Fersking
Fersking

Noen som har prøvd ut rossignol scratch brigade skiene i pudder? Har skiene, men har ikke fått prøvd dem ut i pudder. Kjører telemark og har veldig lyst til å prøve de ut i pudder.