Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sko til topptur
#159995 21/04/2008 1:00 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. Jeg har planer om å kjøpe meg nye skisko, og lurer på om det er noen her som har gode sko de kan anbefale? Jeg sliter med at de skoene jeg har nå gir meg gnagsår på hele yttersiden av foten, da foten beveger seg veldig mye inne i skoen når jeg går.(Dessuten sklir sålen til innerstøvelen bakover.)Jeg har forsøkt å stramme spennene på ulike måter, men jeg finner ingen mellomting - enten blir de alt for stramme eller blir det alt for mye bevegelsefrihet for føttene. Jeg tror derfor eneste alternativ er å kjøpe seg nye sko (som kanskje er litt mindre romslig og litt smalere?)... Er det noen som har tips til meg? Jeg har ikke så veldig god peiling på utstyr selv, så jeg setter stor pris på om noen kan hjelpe meg litt :grin Vil det kanskje være en idé å få ordnet seg spesialtilpassede såler, eller? Skoene jeg bruker nå er slalomskoene Dalbello NX 50. Skiene jeg skal bruke skoene til er et par Vølkl Aura ski, med Marker Duke bindinger.

Før du ev bytter støvler:
Karina_85 #159996 21/04/2008 1:22 PM
Ivrig
Ivrig

Her er det mye du kan gjøre selv. Jeg vil anbefale at du forsøker å bygge opp med innlegg av flere såler i hel, halv og kvart lengde (bakfra). Dette for å unngå slark.

Men; mye tyder på at støvellesten muligens ikke passer deg, støvlene er for store eller begge deler.

Scarpa Diva
Karina_85 #159997 22/04/2008 3:43 PM
Fersking
Fersking

Jeg har Scarpa Diva sko med innleggssåler. Jeg er veldig smal over foten, så har lenge slitt med å finne sko som sitter bra på foten, men disse sitter kjempebra! I tillegg er de rimelig lette, så det er en fryd å ha de me på topptur. smile