Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindinger og sko.
#159848 20/11/2010 12:00 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Fått meg nye ski fra skilogik, lurer på om jeg skal feste MarkerDuke på skia og bruke Scarpa Spirit 4. Men skoa ''tilhører'' vel mer Dynafitbindinger? Noen tips til toppturbinding som kan kjøres hardt ned puddersnø i Colorado, med noen rimelige og behagelige sko?

Re: Bindinger og sko.
Skilogik4tw #159849 20/11/2010 10:04 PM
Ringrev
Ringrev

Hmm...vanskelig å si. Du nevner ikke noe om turer. Har du tenkt å bare ta avstikkere fra bakken?I pudder fungerer alle bindinger du kan tenke deg. Det er mye mindre slag etc i pudder enn på is.

Hvis du skal mye på tur ville jeg ha valgt dynafit.Hvis du ofte bruker heis opp, går litt på beina osv ville jeg kanskje har foretrukket fritschi fordi de er lettere å ta på når du står til knes i pudder. Duke er trange og derfor litt vanskelige å få på i pudder. Dynafit fungerer bra, men krever litt teknikk... (bruker selv dynafit),

Hvis du kun muligens skal gå på tur ville jeg ha sett på alpinbindinger+alpinetrekkers+alpinsko. På utstyrssiden ville jeg ha prioritert sko over alt annet - veldig viktig. Hvis du vil ha det "billig" og bra, så skaff en brukt sko og få støpt ny såle og innersko. Gjorde det på et gammelt par alpinsko som hadde vært litt vel komfortable (Technica Diablo...noe som ikke passer helt min smale lest)...etter å ha byttet innerskoene ble de som nye. Spenner de i begynnelsen av dagen og de er behagelige resten av degen uten å utvide seg.

Re: Bindinger og sko.
Skilogik4tw #159850 21/11/2010 2:52 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har planlagt flere toppturer i romsdalen, forholdsvis enkle-i motsetning til mye annet! Så rondanee er vel et alternativ hvertfall..blir endel heis med tanke på usatur straks, så bør ha noe som tåler harde bakker i anlegg, avstikkere blir det selvfølgelig! Tviler på at det blir alt for mange turer til fots, har feller, men skia må sikkert av et par ganger..spørs bare om det er en god nok grunn til å velge fritschi? Hvilke dynafitbindinger er aktuelle for noe slikt?