Binding skrur du av og på sjøl, uten boring. NTN-bindinga passer nemlig i hullene etter R8-bindinga. Gjør ferdig den ene skia først, ved sammenligning vil du se at du bør starte med NTN i bakre posisjon (av de tre (10/11-mod har to ekstra skruehull som til nød kan brukes, men det er en sak vi kan komme tilbake til)). Tidligere har mange av oss hatt litt for bakmonterte ski. Derfor kan det godt være at du klarer deg med hullene du allerede har. Dette var dårlig forklart, bare prøv det i første omgang. Hælklossen må jo treffe riktig, jeg husker ikke om den trenger boring av ett hull eller ikke. Kan sjekke det hvis du vil.
Jeg ville ha gått for 110mm stoppere til 115mm-skia og bøyd de ut. Det er irriterende med stoppere som tar nedi. Selv om det ikke akkurat er carving som er greia på 115mm brede planker.
I prinsippet trenger du bare et sett med bindinger til de to skiparene, for du får tak i ekstra plate/hælløfter. Hvis midjemålet er veldig forskjellig vil du ønske å bytte stoppere etter skia. Og da begynner det å bli litt mye banning hvis man i kulda ved bilen skal bytte binding, samt krangle inn stoppere med riktig bredde. Vi har iallfall endt opp med en binding pr. skipar av den grunn.