Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
TX pro problem..
#159449 15/02/2011 3:42 PM
Joeyboy Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

HeiHar kjørt på NTN systemet i 2 måneder nå og synes det fungerer veldig bra, men jeg har nå fått problemer med TX pro skoene mine. Etter et par harde/dype landinger med nedslag virker det som om flexbelgen har mistet litt av funksjonen og evnen til stive av når støvelen presses framover. Hver gang jeg nå bøyer foten fram/ned presser det noe vanvittig på tvers av fotbladet, rettt før tærene!Det virker som om hele vekten min og skoen stopper av motstanden forårsaket av fotbladet mitt inni skoen..(!)

Dette problemet gjelder begge skoene og har kommet etterhvert.

Jeg kjører med innstilling 4 på ntn bindingene..

Noen som har vært borti dette?

Re: TX pro problem..
Joeyboy #159450 16/02/2011 2:25 PM
Fersking
Fersking

Dette var ikke noe jeg ønsket å se på forumet her..Har nettopp kjøpt TX pro (2010-11 mod), og etter 1 time i bakken skjedde det samme med meg som du beskriver. Men kun på den ene skoen. Helt forferdelig å kjøre når skoen kollapser på denne måten, mister kontrollen over baksia.Hadde håpet at dette var en feil med min sko. Håper at det ordner seg med reklamasjon. Snakket med butikken der skoene er kjøpt, skulle bare komme innom så skulle de se på saken.

Håper dette ikke er et problem som er "vanlig".

Har kjørt NTN i 3-4 år nå og er veldig godt fornøyd, spesiellt var jeg fornøyd med de nye myke TX Pro skoa.

No problem
Joeyboy #159451 28/02/2011 9:19 AM
Fersking
Fersking

Da var skoene bytta, ingen problem.Kjempeservice

TX flex
Joeyboy #159452 28/02/2011 10:52 AM
Fersking
Fersking

Synd å måtte si at jeg har nettopp selv fått bytte til et par nye TX'er etter tilsvarende problem. Brukt 1,5 sesong.All honnør for service fra Sport 1 Madla/Outdoor/Scarpa.

Joeyboy #159453 28/02/2011 6:55 PM
Medlem
Medlem

Jeg går utifra at du har en dyp kjørestil? NTN er ikke designet for å takle en dyp kjørestil, da vil du bare ødelegge skoene. Hvis du fortsetter å kjøre dypt, så vil du med stor sannsynlighet ødelegge de nye skoene også.

Etter at jeg selv hadde problemer med det samme gjorde jeg litt research og det virker som et veldig vanlig problem med NTN.

Løsningen på problemet er å bytte binding, eller å slutte å kjøre dypt.

Joeyboy #159454 01/03/2011 12:02 AM
Medlem
Medlem

Sitat hbl:Jeg går utifra at du har en dyp kjørestil? NTN er ikke designet for å takle en dyp kjørestil, da vil du bare ødelegge skoene. Hvis du fortsetter å kjøre dypt, så vil du med stor sannsynlighet ødelegge de nye skoene også.Etter at jeg selv hadde problemer med det samme gjorde jeg litt research og det virker som et veldig vanlig problem med NTN.Løsningen på problemet er å bytte binding, eller å slutte å kjøre dypt.

Hmmm...Er dette et vanlig problem med alle NTN støvler, eller spesielt Scarpa TX Pro? :surprised

Har selv Scarpa TX Pro og synes den fungerer best av de NTN støvlene som er på markedet i dag. :razz

Joeyboy #159455 01/03/2011 5:13 AM
Fersking
Fersking

Har akkurat kjøpt meg NTN og med scarpa tx pro. har kun kjørt 2 dager,, men å lese her at man kan ikkje kjøre dypt!!!!! ka i all verden slags drit er det dei i så fall lager?? man må da vel kunne hoppe og lande med telemarknedslag som da nødvendigvis må bli dypt uten at man ødelegger sko av den grunn.?? skulle jo også tru at man kan kjøre så dypt som sko og bindinger tillater uten at man skal ødelegge utstyret?? om ikkje, så er ikkje NTN ferdig utviklet enda.

Joeyboy #159456 01/03/2011 1:02 PM
Medlem
Medlem

Sitat Prince Coomba:Hmmm...Er dette et vanlig problem med alle NTN støvler, eller spesielt Scarpa TX Pro? :surprisedHar selv Scarpa TX Pro og synes den fungerer best av de NTN støvlene som er på markedet i dag. :razz

Siden NTN ikke er designet for å takle en dyp kjørestil vil dette gjelde alle NTN-støvlene.

bjhor: Å hoppe og lande dypt er ikke det som skaper problemet, det er hvis du har en dyp kjørestil at problemet dukker opp.

Joeyboy #159457 01/03/2011 6:54 PM
Fersking
Fersking

hmm.. har i dag vært ute å byttet powertubes fra grønn til blå. og håper da at skoene vil leve litt lenger. ser at eg har fått slitasje etter to dager i bakken. har og fått eit "klikk" i sko eller bindinger når eg går litt dypt ned. leste i eit anna forum at det og var pga for dyp kjøring og da ryker skoa.. noen andre som har erfaringer med det "klikket" som eg snakker om . oppstår ved litt hard belastning og dyp kjøring.. hbl: takk for svar. smile

Joeyboy #159458 03/03/2011 5:39 PM
Fersking
Fersking

har vært å prøvd i dag med blå (medium) powertubes. funker bra nå. smile

Joeyboy #159459 13/03/2011 11:35 AM
Medlem
Medlem

Sitat bjhor:Har akkurat kjøpt meg NTN og med scarpa tx pro. har kun kjørt 2 dager,, men å lese her at man kan ikkje kjøre dypt!!!!! ka i all verden slags drit er det dei i så fall lager?? man må da vel kunne hoppe og lande med telemarknedslag som da nødvendigvis må bli dypt uten at man ødelegger sko av den grunn.?? skulle jo også tru at man kan kjøre så dypt som sko og bindinger tillater uten at man skal ødelegge utstyret?? om ikkje, så er ikkje NTN ferdig utviklet enda.

Har en relativt dyp kjørestil selv, og mine TX Pro har holdt i snart tre lange sesonger, og blir etter min mening bare bedre og bedre. Kjipt å se at så mange sliter med TX'en, men jeg kan ikke forstå "hbl"s utsagn om at TXen ikke tåler dyp stil, i og med at den, sammen med TX-Comp er de mer racing-orienterte NTN skoene på markedet, designet for høy fart og full drøn i svingene

Joeyboy #159460 13/03/2011 2:59 PM
Medlem
Medlem

Knutsen: Det er ikke TX pro'en i seg selv som ikke tåler en dyp kjørestil, det er NTN som er designet på en slik måte at skoene blir i de fleste tilfeller ødelagt ved en dyp kjørestil. Når du sier at du har kjørt 3 sesonger uten problemer har du hatt betydelig mer flaks enn det jeg har hatt. På litt over et år har jeg fått ødelagt 3 par sko, et stykk TX og 2 stykk TX pro.

Joeyboy #159461 13/03/2011 4:53 PM
Medlem
Medlem

Hmm.. dette var ny info for meg. Jeg vet landslaget gikk vekk fra Ntn etter en prøveperiode pga noe med flexen i bindinga å gjøre. Mulig det er noe av det samme der. Synes rottefella tar seg litt vel lang ferie med videreutviklingen av Ntn uansett. Her skal det ikke forandres noe som helst til neste sesongs bindinger. Kun lakkeres i svart! Jeg venta i spenning på lettvekteren, men men.

Tilbake til tråden: har hatt en del dager på strandafjellet denne sesongen med mine tx pro, og for hver sving med kneet nedpå skituppen blir jeg mer og mer overbevist om at denne skoa skal bli med meg i grava. Har kjørt gjennom alle Ntn skoa utenom shiver og comp. Og om pro'en min blir ødelagt har jeg så bra tillit til outdoor at jeg nekter å tro de ikke stiller med nye smile

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå