Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 Coomback/ Hardside med NTN bindinger, bra valg?
#159438 12/02/2011 10:23 PM
Blureka Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har akkurat fått teften av telemark og har tenkt til å kjøpe meg det og da så jeg litt på K2 Coomback eller Hardside med NTN bindinger. Vet ikke hvilken sko jeg kunne tenke meg enda. Jeg har tenkt til å stå en del i bakke, men vil ha muligheten for stor trivsel i puddersnø også. Er K2 Coomback eller Hardside gode alternativer? Også lurer jeg på hvilken sko som hadde vært gode å ha? Også til hvilket bruk er stive eller myke sko praktiske? og hvilken modell hadde vært fin da! Selv om jeg ikke har stått så mye telemark, er jeg litt dreven etter flere års erfaring med langrenn og alpint som hjelper på som grunnlag.

Takker for svar på forhånd til de som tar seg tid til å hjelpe meg:)

Backlash
Blureka #159439 12/02/2011 10:58 PM
Blureka Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Må bare plusse på noe mer! Eventuelt K2 Backlash? Er 183 cm og veier 80, så lurer hvor lange ski bør jeg ha da egentlig?

Re: K2 Coomback/ Hardside med NTN bindinger, bra valg?
Blureka #159440 13/02/2011 12:09 AM
Entusiast
Entusiast

Coomback og Hardside er allsidige ski og kjent for for sin svingvillighet. I forhold til Coomback har Hardside metalaminat som demper, gjør de stive og at de har bedre kantgrep. Dette på bekostning av vekt. Backlash er som Coomback bare smalere.

Alle tre er fine ski for det du beskriver, men Backlash kan nok bli litt tynn for å få skikkelig flyt. Om du prioriterer fart og kantgrep tar du Hardside, om du prioriterer svingvillighet tar du Coomback. I lengde bør du gå for 188.

Blureka #159441 15/02/2011 11:16 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Vurderer å kjøpe Hardside, men med alpinbindinger. Jeg er 185 høy, hvilken størrelse burde jeg gå for? Jeg er ikke veldig erfaren, men er ok å kjøre. Kommer til å bruke skiene mest i preparert bakke, men ser ikke bort fra at det blir noen turer på toppene rundt omkring. Har lyst å gå for 174. Er det for kort? Brukte et par som nådde meg til litt over haka her om dagen (leieski), og det var ganske morsomt.

Er i tvil om jeg skal kjøpe Hardside eller Backlash, men jeg tror kanskje jeg lander på Hardside.

Blureka #159442 20/02/2011 4:36 PM
Blureka Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er nok best å gå for 174, med tanke på at kortere ski er lettere å stå på enn hvis man har lange. I teorien skal lengden til skien for "vanlige" alpinfolk være mellom haken og nesa. For mer erfarne kjørere er det noe lengre. Hardside høres ut som et bra valg. Hvis du hadde gått for dem, hadde det vært ålreit om du hadde fortalt om dine erfaringer av skien om du får prøvd den:)

Blureka #159443 11/04/2011 4:00 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har kjørt Hardside med Ntn denne sesongen.Utvilsomt et bra kjøp. Allsidig ski som også pløyer pudder.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå