Kom tilbake fra st anton lørdag med nue Stökli ski og Nordica sko.
Om momsrefusjon og hvem som gjør det riktig.
Du må forhøre deg om butikken de refunderer hele momsen. Butikken Alber Sport i Dorfstrasse 15 gidder ikke å gi deg den service. De sender deg til global refund som tar en cut på ca 35%. Glem den butikken.
Gå heller til Team Sport Jennewein Dorfstrasse 2, de har super service (jeg ble helt betatt) Fikk låne de skiene jeg ville, siftet hver formiddag og ettermiddag i 4 dager før jeg valgte ski. Betalte ikke noe for å låne fordi jeg kjøpte. Kjøper du ikke må en betale leige men det syns jeg er OK. Merk at du får teste alle de siste modeller, ikke bare det de har på utleie.
Når det gjelder sko var de veldig flinke til å gjøre tilpassninger på skoen, de hold på til den satt som smurt uten å knipe noe sted. Merk dette kan ta 2-3 dager med prøving.
God kaffe har de også!
Så hvordan gjøres det.1) butikken lager mva kvitteringer og papir + returkonvolutt.2) Dette får du stemplet på flyplassen ved siden av der du sender spesialbagasje. (alternativt om du skal ut av landet må du stemple på grensen)3) fyll ut kreditkortnummerert ditt på skjemaet og send alt tilbake til butikken4) pengene kommer på din kred kort konto.
Lykke til, og gled dere til servicen