Poenget med at det var nye ski og lite snø var helst at en kan ta utgangspunkt i at det ikke var noe riper fra før. Om det var en god ide eller ikke er vel subjektivt. For min egen del bryr jeg meg ikke noe videre da skiene kun varer 1-2 sesonger, og kan planslipes etcetc ved ønske/behov.
Park/jibb kommentaren til superdigg er absolutt gyldig. Det må nesten være et kriterie at park/jibbeski tåler litt bank. Jeg har sluttset litt på hvordan produsentene faktisk løser denne utfordringen.
Selv er mine ski en mellomting mellom allroundere og pudder og burde kanskje hatt en mykere og "bedre" såle..? Kästle skiene er mer piste-orienterte og føler da det blir riktig med en raskere og da mer skjør såle.
Det forrige skiparet mitt tipper jeg hadde endel mykere såler, og da kunne en se spor etter at en hviler skiene i stolheiser på underfooten. Det har ikke forekommet på de jeg har nå.
RIN har jo sutret på dårlig gli på Hellbentene, så observasjonen din superdigg er nok riktig. Jeg tror ikke jeg har kjempegli på PH, men så er jeg tung.. :-) Jeg kan se at det er litt struktur i sålene mine, heldigvis på langs, men MX98 feks er helt slette..