|
|
 K2 Hellbent - Tilbakemeldinger
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hei folkens. Som ved alt annet i livet, er jeg også her seint ute. I morgen er det skimesse i Tromsø, og jeg har lagt min elsk på K2 Hellbent. Noen tilbakemeldinger på skiene før jeg (bom)kjøper den i morgen? Skiene vil utelukkende brukes på fjellet. Med andre ord behøves ikke all round egenskaper etc. Men er skia brukende, om man IKKE befinner seg i pudder til familiejuvelene?
|
|
|
 Både og!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Hadd fjoråretsmodell,solgte dem da jeg ikke syntes de hadde noen god gliegenskap, sammenlignet med andre ski jeg har.Dvs dårlig såle.Vanskelig å traversere/kante i brattterreng hvis underlaget er litt hardt da de er så breie.MEN de flyter jo på pudder som ikke noe annet jeg ar prøvd.De er relativt tunge med berifeller ,så du får nok kjørt deg på toppturer.Lykke til!RIN
|
|
|
 Re: K2 Hellbent - Tilbakemeldinger
|
Entusiast
|
Entusiast
Har kjørt den gamle modellen siden den kom, og elsker den. Fantastisk ski i løssnø. Funker ok i nypreppa ikke-isete bakke, men du kjøper deg en løssnø ski, ikke en allroundski. Stil deg spørsmålet: Ønsker jeg det beste på de beste dagene eller ønsker jeg meg det som er ok på gode og dårliger dager. Jeg vet hva jeg ville gjort (kjøpt flere par ski hehe, eller jeg vil ha det beste på beste dagene). Har lagt ut mine på bruktmarked her, og får neste års i neste uke.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tror kanskje K2 obsethed passer bedre for den nordnorske vinteren, og for telemark.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Dette er ski som har målene 160/132/151. De har en betydelig rocker i begge endene og de er temmelig myke. Skiene egner seg til kjøring i dyp løssnø og intet annet. Å påstå at disse skal være brukbare til preppet løype og toppturer i skrånende terreng er rent tullprat. Før du går til innkjøp av ekstrem pudderplank, bør du vurdere hvor ofte de kommer til å bli brukt. Jeg hadde 48 dager på ski forrige sesong, og pudderplankene ble brukt 5 ganger. Jeg bor i Trøndelag.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Ja nå ser jeg at du at tenkt de som telemark, da ville jeg heller valgt K2 Hardside, rett og slett for den har ikke rocker bak. Og til telemark er ikke rocker bak ønskelig. Rett og slett fordi en kjører mer på bakskiene en med alpin teknikk. Ville ikke hatt Hellbent som telemark ski. Med Marker Duke f.eks og noen toppturer i ny og ne, ikke problem. God trening og moro ned igjen. Men klart du bruker ikke de på alpetraverser eller Haute Route.
|
|
|
| |
|
|
| |
 telemark-hellbent nop-nop
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Telemark og hellbent fungerte rimlig dårlig på mine toppturer.Sleit på veien opp på grunn av bredden på hardt underlag,fløyt som vannski på pudder, men eleendig gli grunnet "dårlig" såle.Har dåååårlig erfaring med lyse såler ,hva med dere andre der ute???Hvis de er så bra for toppturer som noen påstår hvorfor selges dem da?? RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat oddefa: Og til telemark er ikke rocker bak ønskelig. Rett og slett fordi en kjører mer på bakskiene en med alpin teknikk. Vil protestere litt på denne. Har hatt kuro, faction roayale og nå praxis pow som telemarkski og jeg digger den løse følelsen i ei fullrocker ski på telemark. Det krever dog en ganske sentrert/balansert telemarkstil og straffer de som henger i skaftet.
|
|
|
 press frem i sstøvlene
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Enig med LT.Teleteknikken min er blitt endra med fatski som hellbent og EHP (rockerski).Må presse frem i støvlene for å få otimalt ut av teleteknikken på disse skia,kan IKKE henge bakpå da mister jeg kontrollen.RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Oki, har ikke erfaring selv med telemark og rocker, men har hørt andre klage på dette. Kanskje jeg skulle satt telemark på Hellbent?
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Sitat alfonso: Før du går til innkjøp av ekstrem pudderplank, bør du vurdere hvor ofte de kommer til å bli brukt. Jeg hadde 48 dager på ski forrige sesong, og pudderplankene ble brukt 5 ganger. Jeg bor i Trøndelag. Tenkte som du sier her. Hellbent blir ren pudderski, selv om flere hevder at den også kan brukes piste osv. Valget falt til slutt på Line Prophet 115 og Voile Switchback. Gleder meg bare til vinteren setter inn for fullt, så en får tatt det nye utstyret i bruk!
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Sitat alfonso: Før du går til innkjøp av ekstrem pudderplank, bør du vurdere hvor ofte de kommer til å bli brukt. Jeg hadde 48 dager på ski forrige sesong, og pudderplankene ble brukt 5 ganger. Jeg bor i Trøndelag. Tenkte som du sier her. Hellbent blir ren pudderski, selv om flere hevder at den også kan brukes piste osv. Valget falt til slutt på Line Prophet 115 og Voile Switchback. Gleder meg bare til vinteren setter inn for fullt, så en får tatt det nye utstyret i bruk!
|
|
|
| |
|
|
| |
 Gratulerer med nye spennende ski!
|
Ringrev
|
Ringrev
Trodde mine var tunge 2.1kg pr ski med line 115 veier jo faktisk 2555 pr ski så her får du kjørt deg på toppturer.Har samme bindingene som deg og er strålende fornøyd med disse.Var en liten tur på fjellet i dag .Fører suuuuger.Bør nok bli litt kaldere,eller klarvær så en får kommet seg opp i høyden der pudderet venter:wink RIN
|
|
|
 Faaarlig avhengighet!
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Var innom MX sport på skisalget deres idag, men måtte bare komme meg raskt ut igjen da et par voile insane ski til 50% skrek om å bli sluppet fri!.:cool RIN wink:wink
|
|
|
|
|
|
|