Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feilmontert ski-par
#158094 14/03/2010 10:34 PM
Registrert: May 2013
Innlegg: 59
Åsmund Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: May 2013
Innlegg: 59

Hei

Fekk kjøpt meg ein pakke med scarpa TX, Black crows Navis og NTN til ein super pris (10.000). men problemet er at fyren som monterte ikkje heilt har forstått oppgåva sidan på skia er det 4 ekstra hol som er tetta igjen og bindingen er kanskje 1-2mm skeiv frå midten. han har heller ikkje montert bakre del av bindingen riktig. og sjølve bindingen sitt som støpt på jernplata under etter at skruane er tatt av.hah og til sist så sitt ikkje powertuben godt nok og vil ikkje trekkje seg saman etter at bindingen er fastspendt. skal klage og be om ny binding som ein annan kan setje på. men tek tek skia skade av desse ekstra hola? sidan den nederste plata ikkje er heilt rett så vil eg kanskje ta av dei.


Re: Feilmontert ski-par
Åsmund #158095 14/03/2010 11:13 PM
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 47
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 47

skia tar ingen skade av ett par ekstra hull,så lenge de er tettet sikkelig..Men jeg mener vel du skal ta krav på både nye bindinger og ski for dette er slapp jobb av montøren..


kanskje litt for langt?
Åsmund #158096 15/03/2010 7:09 AM
Registrert: May 2013
Innlegg: 59
Åsmund Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: May 2013
Innlegg: 59

tenker at å kreve nye ski er jo å gå ganske langt, desuten har dei ikkje same skia igjen for eg kjøpte siste paret. fikk jo en såpass bra pris: 10.000 kr i staden for vanlieg pris: 17.000 kr. sjølv om eg har fått kanskje litt mykje nedsetting så burde man jo montere skia ordentlig.


råtner?
Åsmund #158097 15/03/2010 8:14 AM
Registrert: May 2013
Innlegg: 59
Åsmund Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: May 2013
Innlegg: 59

Har hørt at dersom man setter inn fleire høl kan skia råtne, Er det sant?


Re: Feilmontert ski-par
Åsmund #158098 15/03/2010 9:17 AM
Registrert: Oct 2016
Innlegg: 467
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Oct 2016
Innlegg: 467

Forklar butikken problemet og hva du synes om det, og få til en avtale om hva som skal gjøres hvis du merker noen problemer med det.

Det alvorligste er i mine øyne at du ikke får løs ntn-bindingen fra plata, og at bindingen er montert skjevt på skia. Hullene er det ikke så nøye med, men de reduserer videresalgsverdien og kan komme i konflikt med eventuelle fremtidige ommonteringer. Dersom de er plugget skikkelig er de helt uproblematiske mhp. holdbarhet.

Amatørmessig av butikken, men sikkert uansett lurt å ta dette på en måte som beholder et godt forhold til butikken og de ansatte hvis du handler der mye. Er det derimot snakk om en anonym kjedebutikk med masse deltidsansatte ville jeg heller krevd pengene tilbake og gått til en annen butikk.


Re: Feilmontert ski-par
Åsmund #158099 15/03/2010 1:43 PM
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 197
oeh Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 197

krev nytt. du skal ikke lide av ein feil de har gjort under montering.

gjorde det samme selv når jeg fikk montert linken på mantra, det bula ut under.


 
 
Re: Feilmontert ski-par
Åsmund #158100 16/03/2010 5:48 PM
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 445
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 445

Jeg hadde samme problemet med XXL i fjord på mine Twintip de hadde drilla skrua for langt inn...fikk nye ski på flekken da jeg klagde


teste først
Åsmund #158101 16/03/2010 6:55 PM
Registrert: May 2013
Innlegg: 59
Åsmund Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: May 2013
Innlegg: 59

skal teste ut skia. Ein fyr på intersport fekk fiksa det meste: powertuben, flytta binding og han strakk stoppern smile han sa og at skia var montert litt skeivt (1mm feil elr noko slikt) og at han trudde eg ikkje ville merke det noko særleg. jaja får nå teste skia først og så ser eg ann saka smile


Utløsern funka ihvertfall :P
Åsmund #158102 30/03/2010 4:38 PM
Registrert: May 2013
Innlegg: 59
Åsmund Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: May 2013
Innlegg: 59

Tok meg en tur i bakken og kort fortalt tryna.Det jeg merka da jeg kom meg opp var at bindingen fortsatt satt på skoa og skia hadde dratt sin vei.

NÅ GÅR SKIA RETT TILBAKE TILBAKE TIL BUTIKKEN!! :@ får jeg penga tilbake eller får jeg samme ny ski dersom han får bestilt? Eller kan jeg kreve da og få neste års modell dersom han ikke får ny nå?

Legger ut no bilder så dere kan se.


oi
Åsmund #158103 30/03/2010 4:39 PM
Registrert: May 2013
Innlegg: 59
Åsmund Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: May 2013
Innlegg: 59

kaaaaanskje litt store bilder?


linker
Åsmund #158104 30/03/2010 4:42 PM
Registrert: May 2013
Innlegg: 59
Åsmund Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: May 2013
Innlegg: 59

http://img37.imageshack.us/img37/1245/bilde030.jpghttp://img243.imageshack.us/img243/7758/bilde031.jpg


herlig...
Åsmund #158105 30/03/2010 11:16 PM
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 197
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 197

Når man er villig til å utsette kundene sine for slik rikio bør man være beredt til å betale for seg, så her kan du egentlig kreve hva du vil. Nye ski, neste års ski eller penger til tilsvarende ski. Dette ser rett og slett ut som svært slett håndtverk av montør (og re-montør). Men, det spørs vel om jeg ikke hadde gjort monteringa selv neste gang, evt tatt dem med til et annet verksted med kompetanse. Bindingsmontering er faktisk ikke vanskeligere enn det ser ut som. Det går stort sett i mal, borstørelse, lim og skruer. dobbeltsjekker man og har litt kaffe så er det egentlig ganske kos.


 
 
Re: Feilmontert ski-par
Åsmund #158106 31/03/2010 12:20 AM
Registrert: May 2014
Innlegg: 38
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2014
Innlegg: 38

her kan du kreve nye ski. dette er en grov mangel, og hvis du ikke får nye ski innen rimelig tid (ganske kort nå på tampen av sesongen - skal ikke mye forsinkelse til før det er en stor ulempe for deg), kan du heve kjøpet og få tilbake pengene. men dra tilbake til butikken, så bør de ta godt vare på deg.



Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå