Eureka!
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Svaret på dårlig gli er enkelt!skiene er FOR breie på transportetapper og slakt terreng.jo størrre glideflate(sålekontakt med underlaget) på pudder jo mere friksjon.Kompisens ski er smalere og han får bedre kontakt med underlaget da han er tyngre ,ergo glir bedre!Kan det være så enkelt så må jeg påjakt etter ski rundt 105mm.:twistedLitt dårligere kontrolli dypsne men bedre gli generelt:grinDeretter kan jeg glemme gliding av ski og om våren tar jeg bare frem noen gamle smalere head monster, slush ski:coolAny comments!RIN: wink:wink
|
|
|
 ikke så rart
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg syntes ikke du har kjøpt rett ski til ditt bruk. jeg bruker coomba på topptur, fungerer prikkfritt. på bakgrunn av dine problemer dro jeg med meg hellbent på topptur. det fungerte dårlig. Men jeg elsker hellbent til heisbasert kjøring. Coomba er ikke så mye dårligere på flyt. Men hellbent er superenkel i skog osv... elsker skia, men ikke til topptur.
|
|
|
 Re: HELLBENT
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Mulig du har ett cooba!:sadVar en liten morgentur på Rødtind.Ikke noe vesentlig pudder ,fast sne med noe gjennomslag når jeg brukte monster 88,DA savnet jeg breie planker.Skal ta meg en liten luftetur med bikkja i ettermiddag på Rødtind slik at jeg også får testet dem på slikt føre som nå som egentlig er det normale for denne toppen.:cool RIN wink:wink
|
|
|
 jaja
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg gikk 650 høydemeter med Hellbent i går. Jeg brukte fellene til coomba skia mine. Ble vansklig når fellene ble for smale. Gikk i tilegg med trekkere, noe som gjorde det hele værre. Jeg kjøpte Hellbent til heissbasert offpiste, og selger den ikke. Men coomba er gullet mitt, de har jeg testet med ntn også. For meg er det den perfekte topptur ski. Det bar vel coomback du skulle ha. Coomba skia mine har en helt annen glid. Jeg tror banan formen til Hellbent bremser i forhold til ski med vanlig spenn. Det gjør at en kan kjøre med full kontroll i bratt terreng.
|
|
|
 ettermiddagstur
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Tok en liten lett ettermiddagstur, med en kompis som har nye vølkel gotema 190 m/lang rocker ,ca 400høydemeterØverste laget bhadde hardpakket sne (med lokk)men fra midtre del og ned var sneen fastere,"tung" løssnø.Oppturen gikk uten problemer da jeg nå har splittet de 100mm fellene ca 10 cm fra hver ende.Dette gjør at jeg kan brette ut fellen og få myyye bedre feste enn tidligere.:wink(et tips fra en annen på dette forumet)Nedturen gikk som en drøm både på den harde sneen og selvfølgelig så fløyt jeg oppepå den løsere med rimlig godt fart i kveld:razzHva med kompisen.Jo han slo igjennom flere steder på veien ned og smaket litt på sneen.:twistedMåtte vente lenger på han enn bikkja:coolHan er imponert over flyteegenskapene til hellbenten og tydlig missfornøyd over at gotemaen ikke flyter like bra:twistedTror en av årsaken er at han veier 100kg og jeg veier 70Det er alikvel litt artig at disse "stygge svære plankene" funker så bra som de gjør ,ja faktisk bare bedre og bedre.:winkSå foreløpig beholder jeg dem. RIN wink:wink
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat rin:Hei Vae på Buren i formiddag ,nyyyydelig vær og nok pudder.Noen erfaringer rikere med Hellbenten1.Ikke så veldig tunge å drasse på som forventet,tross ca 3,050 pr ski med binding2.Imidtpartiet dvs første ordentlige bratta for de som er kjent ,skjønte jeg at for smale feller på disse skiene, er et hælvete.,men deretter var det reine parademasjen til toppen i jevnt rolig tempo ca 1,5 t.3.Hovedflanken ble kjørt og det var nyydelig pudder som disse skiene elsker,så første del var ekstatisk:)opplever skiene som utrolig trygge og da vi kjører et av de bratteste hengene er det alldr noen problemer.som jeg tror jeg ville ha hatt med smaløere ski.(Anne på ski med midje 70mm fikser terrengen like så godt som gutta m/midje 103 og 122 selv om hun ikke har samme kontrollen og flyten(synker gjennom) ,og må jobbe mye mere )4.På transportetappene i midtre og nedre del flyter skiene grei men kompisen m/gotoma (ca 15-20 tyngre enn meg) glir lett fra meg.Konklusjon:Turen var magisk.Hadde alldri turt å kjøre i så dyp pudder og bratt terreng med andre ski(kanskje etter denne turen når jeg så at dama til kompisen m/"små ski" fulgte oss hele veien (men måtte jobbe noe mere)ville andre like breie ski ha fungeret like bra .Ja sannsynligvis.Det var ikke hellbenten som var så spesielt det var bredden på skia som gjorde at jeg hadde kongekontroll hele veien.Dersom ikke skiene glir bedre enn dette selges de innen kort tid:coolOBS!De glir som f......på hardunderlag men det er ikke det som teller.Kan det at jeg blir liggende å "flyte"nærmest opp på pudderet være en forklaring på at glien uteblir.Finnes det noen fysikere der ute som kan gi meg noen gode forklaringer på manglende gliegenskaper?RIN wink:wink Hei! Verd å merke seg at det ikke er dårlig kvalitet på sålen men kanskje en annen kvalitet enn det du er vant til. P-tex sålemateriale kommer i ulike typer. Racingsåle - som glir best - er veldig myk og tåler lite mens parkski gjerne har hardere såle som tåler veldig mye mer men glir dårligere. Hellbent'ene er jo ei bc jibbeski strengt tatt og har såle som reflekterer dette - de tåler ufattelig mye deng! ...men glir dårligere. Mulig at en såleslip hjelper - jeg vurderer det i hvert fall 
|
|
|
|
|
|
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei superdigg!Såleslip,hva er det går ut på?RIN
|
|
|
 Telemark og Rocker...
|
Medlem
|
Medlem
Sitat rin:Hei!Min 4dre tur med hellbent er gjennomført.I det jeg skal feste binding mister jeg balanse og den ene skien stikker av!Da var det jammen suuuuper glid i den men jeg hadde råflaks da den stoppet bare 100m nedenfor.:)MEEEEEN,det er noe som ikke stemmer.Føler meg som en amatør i teleteknikken(det er jeg ikke)Svingene sitter ikke.Det blir mer eller mindre bare rett ned med ingen klassiske gode svinger men det er kanskje sånn de funker.???Flyten er ikke noe å sipå,og de glei noe bedre i dag(men ikke som forventet) med -3-7 glider på midtpartiet.Myyye enklere å kjøre alpint med disse enn telemark men det IKKE alpin kjørestil jeg er ute etter.Blir lett stående å henge istøvlene med den følge at skiene har lyst til å rotere,klarer ikke å komme meg godt frem i støvlene i teleteknikken,alpinteknikken min er mere fremoverlent.Dere som kjører tele hvor lang avstand er det fra hælen på støvelen til bakende på skia?Bindingen min er festet ,på tradisjonellpunkt.Jeg kan ikke gi opp disse skien ennå :twistedGode råd er for meg gull hvert!RIN Godt ikke skiene dine ble tapt da. :o)Vel, jeg har i helgen prøvd Gotama 186 med NTN og de har fullrocker som Helbent, bare en del smalere. :grinDesverre ble det bare i bakke, men det var en helt ny opplevelse. Måtte starte forsiktig da skiene roterte veldig kjapt rundt. :razz Men etterhvert fant jeg ut at det var å få skiene på skjæret og kjøre mer rett frem og la skiene gjøre jobben, så dundret ned over is- og danske- kuler som bare det. Hadde ikke trodd fullrocker ski skulle være gøy, men er godt fornøyd med skiene så langt. Så i forhold til en ski men vanlig spenn, må man kante skiene mer. Vet ikke hvor lett Helbent er å få opp, men det er vel ikke umulig??
|
|
|
 gotema -hellbent
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Kompisen min med nye gotema var også pos. overrasket overdisse skiene i pisten men ipå fjelletr ifast sne og pudder ble de litt i det smaleste laget slo igjennon dersom det ikke var bratt nok(dvs goooood fart) sammenlignet med hellbenten som flyter oppe på ALT!Medde skia er min erfaring til nå å bare gi jernet :twistedTraff en annen kompis i kveld som var ute å testet ntn og katema/mantra?fikk tilbakemelding om at det var nedtur der også da også han manglet flyt ,bare ploget sne .Har en "fritime" i morgen tidlig , og tar da en tur på Rødtind med MIRA for å teste hellbenten på hardt underlag,men med pudder:razz i skogen.Carpe diem!RIN
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Må si jeg er vanvittig imponert over hvor ofte du er på topptur rin! har du noen treningstips til oss vanlig dødelige som sliter med fotballknær og melkesyre?
|
|
|
 Forholdene ligger til rette!
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!1.Er 50år:cool mere fritid, da barna(13,13 og 19) mere selvstendige2.Bor 8-30 min fra små til større topper.(500-1300m)3.Er gift med en snill og forståelsesfull dame.4.Har hund som må ut for å mosjoneres,godt argument for turene:razz5.Kjører"alldi" i bakken da jeg liker å slite litt opp for å nyyyyte nedfarten.Dette gir goood trening for beina og kondisen.I bakken blir jeg fort sur i låra og det er myyye mere skånomt å bruke naturen(dropper ikke,for "gammal")6.Toppturer(fysisk aktivitet) gir meg mentalt overskudd i hverdagen7.Har en jobb hvor jeg selv bestemmer når jeg kommer og går.:grin Det ble forresten ingen tur i morres da det snør tett grin Ja,jeg er klar over hvor priviligert og heldig jeg er og setter stor pris på hver eneste liten tur jeg tar!! Jobben kaller! Ha en fin(ski)dag!:wink RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat rin:Hei superdigg!Såleslip,hva er det går ut på?RIN </p>
Hei du!<p>Såleslip får du gjort hos (seriøse) forhandlere av ski. De har maskiner som sliper og legger struktur. Da snakker vi ikke småtteri: http://www.wintersteiger.com/en/Sports/Machines/New-Machines
|
|
|
|
|
|
 sikling av såle.
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei superdigg!Har du prøvd å sikle dine ski med kuzmin stålsikle?Kuzmin påstår at hans sikle er bedre enn både glider ogsteinsliping.Har nå skaffet med denne sikla og jyver på hellbenten i løpet av kveld,så får vi se hvordan det funker i morgen:twisted(her laver pudderet ned:wink)Var en tur i ettermiddag på fjellet men vind og sne ga dårlig sikt og det var også for slakt for å få noe ordentlig fart på hellbenten.Den elsker jo fart og jo brattere jo bedre er mitt første inntrykk!K2 Coomback hadde nok funka badre i dag:sad RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Moro og høre :wink Lykke til gutter!
|
|
|
 kazmin er IKKE unik!
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!ja nå har jeg prøvd supersikla og kan konstatere følgende.1.Sikla er grei for å gjøre vanlige langrenski plane,men andre sikler fungerer like bra!2.Glien på langrennski ble ikke bedre med denne sikla og børsting enn vanlig glider sikling og børsting.3.Ser ingen som helst grunn til å bruke denne sikla på alpinski da den ikke har vist seg mere effektiv enn vanlig glider,sikling og børsting på langrennski. Konkusjon:Ikke gjør som undertegnede og gå til innkjøp av denne sikla.500kr rett ut av vinduet,desverre.Glidet og siklet samt børstet mine head monster igår og hadde en suuupeglid i kveld tross litt for mye pudder i forhold til bredden på disse skiene ,kun 88mm midje.MEN til uka blir alt så myyyye bedre:cool RIN
|
|
|
 kazmin skal være kuzmin
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
sorry,det er nok rødvinens skyld!:grinRIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Ingen som har påstått at den er bedre enn tradisjonell smøring. Det gir omtrent like god glid som tradisjonell gliding og sikling. Fordelen er at det tar sinnsykt mye kortere tid, samt at gliden bevares bedre enn med voks. Med kun voks vil man oppleve at gliden på skia avtar hurtig. Som glidtester viser så er Kuzmin siklingen SAMMEN med voks visst nok det store for de som virkelig vil ha god glid :wink Skal innrømme at selv BEO legger av og til et lag voks etter kuzmin behandling :grin Du får da superglid over en kortere distanse, men er tilbake til stålsikle-glid når voksen har avtatt. Håper du får bruke for sikla di, hvis ikke kan du selge den til meg :wink Se forøvrig denne Rin : http://www.primateria.se/PDF/Glidtest%20Primateria%20PABR-10020401.pdf
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Beo81:Skal innrømme at selv BEO legger av og til et lag voks etter kuzmin behandling :grin Du får da superglid over en kortere distanse, men er tilbake til stålsikle-glid når voksen har avtatt. Med dette mente jeg at dersom du bruker kuzmin som grunnbehandling i tillegg til voks, vil du etter at voksen har avtatt være tilbake på god glid (stålsikle glid). Ved normal voksing, sikling og børsting vil du være tilbake på elendig glid når voksen avtar, nemlig steinslipen. Godt å høre at siklen din virker da Rin. Når du oppnår samme glid på langrennskia dine som ellers, vil jeg kalle det for suksess. Som sagt Rin, prøv å bruke Kuzmin som grunnbehandling og legg voksen din etterpå. Virker som dere er utrolig opptatt av å ha bra glid oppe i nord nå, tror kanskje det er på tide å komme seg nordover snart :grin
|
|
|
|
|
|
 skiene selges!
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei Barras1Jo jeg "gir opp" disse skiene.Ja de flyter bedre enn noen andre ski jeg har prøvd men de er litt for brie og tunge for meg til å gå toppturer med(pingle:grin.Må være idell i alpinbakken der en kan variere mellom skog ,pudder og bakke:winkFørste mann til mølla 2500kr. RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Åi! Billig Hellbent altså... Hmmmm.... Må få plage Rin litt, hehe, for ikke bare gir han opp hellbent men han har også gitt opp kuzmin. Selv om gliden ble like bra som ved smøring. Kan ikke si annet enn at vi er alle forskjellige. Det er utrolig mange ski som nok kan passe Rin bedre enn Hellbent. EHP for eksempel. EHP er heller ikke den letteste skia i verden, men sikkert lettere enn hellbent :wink Kommer meg på enkelte toppturer med EHP, dog ikke de aller lengste og tøffeste turene. Da må jeg i alle fall overnatte underveis :razz
|
|
|
 Den som sist ler best,he,he!
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Har fått flere tilbud på 2000,men jeg må stå for frakt og da har jeg bare sagt at hellbenten blir "hjemme":twistedJeg har gjort noen små justeringer med bindingene så nå veier ikke skiene mer enn 2650 pr stk:coolPudderet bare laver ned så det er kanskje noen der"oppe" som ikke vil at jeg skal kvitte meg med hellbenten(eller kanskje rettere sagt en der nede:twisted) Next episode "In the live of Hellbent" will continue the following week! RIN wink:wink
|
|
|
 Hellbentutprøving ,hvor?
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei Barras!Hvor var du på tur med Hellbenten og hvordan var glien? RIN
|
|
|
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei Beo811Du har nok rett i at det er mange ski som kan passe bedre enn helllbenten til mitt behov sadHellbenten er unik i grov 10+++pudder det er helt klart (sikkert mange andre også)men når underlaget er av det harde fate laget faller nok disse skiene blir nok disse skiene noe for brie og korte (tenker da på kontaktflate med underlaget) Hva er så unikt med f.eks 4frnt ehp?? RIN wink:wink
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Har ikke Rin testet EHP enda? Alle ski er unik :wink Har du vurdert andre midfats? Katana f.eks?
|
|
|
|
|
|
 4frnt er testet
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Fikk testet dem på 10+og 20+pudder.Ikke lette å svinge med hvis jeg ønsket korte svinger .Den har jo stor svingrad 40m ,kun ca 14mm innsving men dette tror jeg kun er uvant.Skal jo egentlig ikke være behov for mye carv når en svinger i pudder!???(eller)Reningsstabile og suuuper glid på 10+ pudder.Knuseroppkjørt bakke uten problemer.Relativt stabile på hadere underlag da de har lang kontaktflate med underlaget(spesielt sammenlignet med hellbenten)Ligner litt på mine monster 88 i stivhet men flyter bedre på mellompudder.(10cm+++)Synker noe ned og bremser på 20 + pudder ,grunnet for liten rocker og relativt smal tupp 126,mmSpennende ski men jegtror de krever endel øvelse/erfaing for at god følelsen skal sitte.RIN
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har lagt merke til at det er utrolig mange Hellbent/Kuro-ski ute å flyter i Røldal for tiden.. Hva tenker dere er kjekkest av Kuro og Hellbent?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Riktig. Det var mye Hendryx også i Røldal i helgen (tror noen sjeler rømte fra Haukelifjellet til Røldal - da jeg har sett noen av de samme folkene der), litt kult å se. Føler meg litt alene med PHene mine av og til. Så andre PH, Cash, og Rhino Chaser. RC ser i jævlig fete ut. Litt annen prisklasse, men etter små 20 dager på PH så tror jeg de lett kan eie Kuro/Hellbent. Noen som har testet?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg vil påstå at de er relativt stive. De har i hvert fall god torsjonsstivhet, og jeg tror det er derfor dem virker så bra. Jeg er relativt tung, så jeg trenger litt areal. Jeg ville ikke ha ski med for stor svingradius da jeg til tider koser meg med kortsvinger og det til tider blir noenlunde bratt, samt kanskje noe skogkjøring. Derfor fant jeg egentlig at 180ish ski med bra areal (flyt) og kort innsving måtte være optimalt. Jeg har i grunn kjørt på de fleste typer snø denne sesongen. Først kunstsnø/hardt, og da fungerte disse overraskende bra. Trikset er bare å kjøre hardt nok (å tørre), slik at du kommer på kant og hele skien blir brukt. De blafrer ikke, og sitter ganske godt. Fikk så noen turer rundt jul i champagnepudder (Røldal), og nysnø/pudder (Haukeli). Det er jo her skiene egentlig liker seg best. Relativt høy fart og hyppige svinger fungerer som bare det, slik som jeg liker det. I Haukeli var det kaldt, og litt hardt i pisten. Da la jeg merke til at jeg brukte hele skien (kontaktflate på kant) når det gikk veldig fort, og da ble skiene noe ustabile, de dreia bare på underfooten. Kantet ikke nok enkelt og greit. Lekte litt med GPS for å se hvor fort vi kunne kjøre, og da nytter det jo ikke å svinge masse. Videre hadde vi noen dager i St Anton, og der var det til tider knallhardt i svartløypene i pisten. Her er de egentlig dårligst. Tør ikke å dra på ned drøye heng for å bare håpe at det sitter på knallhardt føre Det sitter nok hvis en bare tør. Hadde noen bra turer i semi-pudder og skikkelig dyp champagnepudder, og der var dem helt råe igjen. Flyt, kontroll, sjangs å få skiene med seg i bratte pudder-heng. Sist nå har vi hatt et par helger i Røldal, med god snø (nysnø/pudder og slushete nysnø). Her excellerer dem enkelt og greit. Eneste som holder skien tilbake er kjøreren. Vi startet med en tur i pisten for å varme opp. Jeg kjørte ganske fort med Mantra 191 på slike forhold, men vil lett tro jeg kjører fra meg selv på PHene, selv om de er kortere. Det har ikke slått meg på noe tidspunkt at nå går det for fort for skiene. For å konkludere:Knallhardt : Not so much, som alle andre (low) rockerskiHardt: Kjøre hardt mot hardt, så fungerer det ganske bra. Nytter ikke å dingle avgårde nedover.Pist med styresnø: Fantastisk, PH > MantraPudder: Helt råe. Skiene lar deg bruke stort sett any kjøreteknikk/stil. Dyp pudder: Fortsatt råe, men kanskje den drøye innsvingen gjør at de styrer litt mye når en er i ubalanse eller langt bakpå. Det gjør ikke så mye egentlig.Oppkjørt pudder/nysnø: Litt masete som med de fleste ski, men går uproblematisk. Jeg har ikke et veldig bredt sammenligningsgrunnlag, men dersom "mange" er enige om at Mantra er en _god_ allrounder, så er PH bedre. Mer 80/20 enn 60/40 though. Hendrik sier vel at skiene må _kjøres_ for at de virker. Dette stiller jeg meg bak. Tror også en bør gå for NTN, skeptisk om noe annet fungerer like bra. Jeg ser for meg at Rhino har mye av de samme egenskapene, bare at de er dårligere der PH er noe svak, og endra bedre på de områdene PH er gode.
|
|
|
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Hellbent er nå et tilbakelagt kapittel:sadSiste tur igår .Det var artig så lenge det varte. Har nå fått testet et par 4frnt EHP 179(116mm midje) og de funker helt supert.(men de krever sin mann:cool God flyteevne i pudder må vel være avhengig av bl.a følgende faktorer:Vekt på kjører.Bredden,lengden og evt. rocker på skia.Er 175cm høy og veier 68kg dvs lettvekter.Er det noen som helst grunn til at jeg bør gå opp i skilengde.Det er mye snakk om at en bør ha ca10 cm lengre ski en sin egen lengde for offpistkjøring.Hva er begrunnelsen for et slikt utsagn?RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Det er nok veldig mange myter om både det ene og det andre. Lengre ski gir mer stabilitet, kortere ski er lettere å manøvrere. Kjører selv skia i 186. Er 75 kg, 176 cm. Kunne faktisk tenkt meg å prøve den i 193.
|
|
|
|
|
|
 lengde
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det er ingen hokus pokus med lengde på ski. Først sjekker du ut om fabrikken har gitt noen anbefalinger i forhold til vekt på kjører. Kropslengde har lite å si, men vekten på kjører har mye å si. Skal du ha tung sekk osv. Skiprodusentene lager som regel skiene stivere i lange lengder. Du som er så lett klarer da ikke å tråkke ut spennet i skia i svingen. Kanskje for deg som er så lett bør velge ski lik din kroppslengde. I løssnø er bæreflate viktig, jeg på 110 kg trenger stivere ski og større bæreflate enn deg. Det er ingen myter når det gjelder lengde. En carving bakkeski er kort, mens en utforski er lang. Er det rocker foran og bak ? osv osv . Men en ski som skal brukes i pudder bør ikke være kortere enn deg selv. Prøver du ei K2 ski i 181 mot ei på 188 så merker du først og fremst at den lange skia er stivere. Vekta di er den viktigeste faktoren.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Selvsagt er det mange myter om skilengde. Pluss og minus i forhold til kroppslengde er myter. Det sier jo seg selv når skia ikke merker hvor lang man er. Det er ut fra vekt at man velger lengde på ski. Ellers er smaken som baken. Prøv skia i forskjellige lengder og velg den du liker best til ditt bruk. Fiks faks ferdig.
|
|
|
 Takk,takk!
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Ja da har jeg sannsynligvis riktig lengde på skia i forhold til vekt og skjønner hvorfor 4frnt skia flyter som en guuud.Da er det bare å komme seg opp på fjellet i ettermiddag!! RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Ja det er en helt fantastisk ski, ikke bare i pudder :grin God Tur :wink
|
|
|
 Fantastisk ski...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hiver meg inn her for å komme med et tips til telemark ski, kategori storfjell/pudder. Dere bør prøve Elan Boomerang, den er helt fantastisk. Sitter overraskende godt på hardt føre og bryter seg igjennom lumsk føre på en eksemplarisk måte. På mykt/pudderføre har den oppdrift som bare det. Har prøvd endel forskjellige ski med telemark, Hellbent, Kuro osv men Boomerang er overlegen når det kommer til allsidig pudderkjøring.
|
|
|
|
|