Dette er min første sesong på telemark, og jeg begynner allerede å føle behovet for et par med nye ski. Fra før har jeg en rimelig nybegynnerpakke bestående av Crispi CXX, rottefella R8 og noen Dynastarski. Men nå sikler jeg på ski med flere mm. under foten for å få bedre flyt i løssnøen (uten at de blir helt håpløse i de preparerte løypene). Jeg er mao. på utkikk etter en god allrounder. Jeg er 185cm og 90 kg.
Jeg har vært i snakk med flere forhandlere som alle har hatt motstridende meninger om saken, noe som har ført til total forvirring. Den ene plassen trakk de fram Stöckli Rotor 106 som et godt valg, mens Völkl var noe jeg burde holde meg laaaangt unna. En annen plass beskrev de Völkl Gotama som mer livlig og responsiv enn Stöckli Rotor 106, og at Gotama derfor ville være det beste valget.
Jeg har også blitt fortalt at Amplid Cholesterone R.C skal være en god allrounder, men med sine 125 mm. under foten er jeg usikker på om det ville vært et godt valg. Armada JJ har også blitt nevnt opptil flere ganger...
Innspill?