Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski... Coomba / Coomback kanskje?
#157687 07/02/2010 12:48 AM
Kridal Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er veldig lysten på nye ski for tiden, og tenker å handle fra utlandet. Typisk SC da de ofte har gode priser slik jeg har skjønt det.

Men usikker på hvilke ski. Har tenkt en del på K2 Coomba, da en jeg kjenner er veldig fornøyd med den. Er det en bra ski den dag i dag, eller burde jeg gått for K2 CoombaCK (årsmodellen)? Er vel ikke noen forandring bortsett fra at sistnevnte har rocker. Hørt det er bra å ha i løssnø uten at jeg vet hvor mye det faktisk hjelper..

Noen andre ski jeg burde vurdere? Gjerne som finnes til en ok penge.

Jeg er 192 og veier 85 kilo. Kommer til å stå løssnø/pudder om det er mulig, men de skidagene det ikke finnes blir det bakkekjøring også.

Har fra før stått på Linken Bodega med linken bindinger. Tenker å ha hammerhead på de nye skia.

Håper noen kan hjelpe:)

Re: Nye ski... Coomba / Coomback kanskje?
Kridal #157688 07/02/2010 8:56 AM
Entusiast
Entusiast

Har "broren" til coombacken som heiter Side Stash sjølv. Ein litt stivare modell.

Vil absolutt seie at rocker i tuppen har noko for seg. Skia initierar svingar mykje lettare. Eg køyrer på 181 i skilengde og er sjølv 172 og 70 kilo og har ingen problem med å få rundt denne skia når det er trangt.

Skia vil og svelge ujamt underlag og dårleg snø på ein betre måte. Eg ville gått for coomback. Når det er sagt er jo coombaen ei ski som har fått mykje go omtale også.