Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Linken binding og Crispi
#157670 06/02/2010 5:04 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har kjøpt ski med Linken binding , hadde i fra før av Crispi Tx2 . Da eg i dag hadde den første turen på dette utstyret , oppdaga eg at uansett kor eg korta inn på lengden på bindingen , fekk eg bevegelse i tåfestet og knirk . Virka som om tådelen av bindingen ikkje passa heilt til skoen . Nokon som har eit tips ???

Re: Linken binding og Crispi
Havrenakken #157671 06/02/2010 8:04 PM
Entusiast
Entusiast

Dropp Linken. Elendig binding.

Takker
Havrenakken #157672 10/02/2010 7:18 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for svar ,har leita litt på forumet og andre form , og funne fleire som har slipt av skoen litt på sidene for å få vekk knirkinga , skal prøve dette i kveld :p . Men samanlikna korleis skoen passa i ein rottefella binding , og oppdaga at tåfestet satt mykje strammare i rottefella . Vurdera derfor å legga på litt gummi for å bygga opp tåen på skoen , slik at den sitter bedre. Vil da prøve å få minst mulig bevegelse i tådelen , og heller overføre denne bevegelsen til "frontdelen" av skoen , slik eg innbiller meg det burde vere :))

linken
Havrenakken #157673 11/02/2010 6:40 AM
Fersking
Fersking

Har hatt litt det samme problemet selv, men det går seg til ved litt kjøring. Etter mye gåing ved topptur forsvant knirkinga helt, men et lite sår i tåspissen ble det selvsagt.

Vedr. diskusjoner rundt linken så liker jeg linken svært godt, spesielt i løssnø. Den er også god å gå med på topptur da det er liten bøyemotstand. Så på pudeplanker kjører jeg linken, bakkeski kjører jeg Cobra 8.Lykke til.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå