Purple Haze vil ikke ta livet av deg på noe tidspunkt, men du må dra på og tenke teknikk for å få det meste ut av skien.. Hvis du ikke ønsker å utfordre deg selv og skien kan du like gjerne kjøpe noe annet. Konsekvensen er vel at jeg nå kjører fortere, brattere, trangere enn noen gang.. Det er vel positivt helt til det smeller...
For å si det som en kvinnelig frikjører som testet Kiku mot en annen ski... Kanonbra ski, men jeg endte dagen i ett tre, så jeg går for det andre alternativet..
Skien er litt leken og lett å ha med å gjøre, vi krangler ikke når det trangt.
Jeg mener også selv at binding med motstand hjelper på hvor lett den er å kjøre (jeg kjørte med linken før). Løfter du foten så følger hele skien med opp i luften, ikke bare tuppen.. blir kjekkere med hoppesvinger osv da.
Eneste ankepunkt (etter 8 dager på dem på alt fra kunstsnø til pudder) er at jeg ble minnet på skiens konstruksjon når det var en lang slak bakke der jeg ikke svingte noe videre i høy fart. Vi lekte litt med GPSen på iphone og prøvde å se hvor fort vi kunne kjøre.. Da virket det som bare underfooten hadde kontakt med snøen, og at den da ble lite stabil. Det er bare en vanesak tenker jeg..
Tilslutt, du sa du var på jakt etter en 60/40 ski, Purple Haze er nok 80/20.. men klarer seg overraskende bra i bakken egentlig.. Jeg har også en tanke om den passer litt bedre til alpint enn telemark i harde bakker.. Det er faktisk litt gøy med disse ntn og parallellsvinger (banne i kirken).