Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Å handle fra utlandet...
#157348 13/01/2010 10:23 AM
Hussi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Dette er noe som har vært oppe tidligere, men jeg vil starte en diskusjon på det igjen..

En ting jeg legger merke til når jeg sitter her på forumet og leser stortsett det meste som har med telemark å gjøre og det kommer til snakk om utstyr, så er det bestandig snakk om å handle fra sport-conrad, telepyr. ect. Og da spørr jeg med selv, hvorfor?

Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner det at dere vil spare noen kroner osv. Skjønner den og forstår den. Det er ingen sportsbutikker i landet som kan matche prisene som de stiller opp med, men så tjener ikke de penger heller, men igjen som ikke gjør så veldig mye siden de har så mange kunder. Butikken her til lands må sitte igjen med noe, hvis ikke er ikke butikken på hjørnet der etter en stund.

Men er det kun prisen som det kommer ann på hvor dere handler? Kommer ikke service osv. inn i bildet hos dere? Skiutstyr er den biten sportsbutikken i landet tjener minst på, grunnen er de lave pakkeprisene som blir satt. La oss si at du kommer inn i en butikk, ser på en ski og vil ha med binding.. Du ser var skien koster og får vite prisen på bindingen og selgern strekker seg så langt han kan på pris for at du skal handle hos han, er ikke det godt nok? ( eks. ski - 6999,- bind. - 2499 ,- pris - 5999 ,-)Med tanke på at du der og da og i ettertid vil få den servicen du fortjener..

En annen ting med handling av ski på nettet er montering, ikke alle vil at sport-conrad el. skal montere skien for seg og du kommer til din lokale sportsbutikk og spørr om de kan gjøre det. Hva forventer du da? Så klart gjør de det(kanskje noen som ikke gjør det), men til hvilken pris? En ting er jo om du handler i butikken, det er noe helt annet om du ikke gjør det.

Skal jo ikke legge skjul på at jeg jobber i sportsbransjen og har nok til tid og annen irritert meg litt over de som kommer innom med ski kjøpt på nettet og ber meg om å sette på bindingene. Men jeg vet jo også at slik er det i dag, det er ikke noe jeg kan få gjort med det bortsett fra å jobbe videre med å skape ett godt kundeforhold og presse leverandørene på pris.

Takk førr det...

Enig!
Hussi #157349 13/01/2010 10:31 AM
Fersking
Fersking

Jeg må si meg kaftig enig med deg! Hva med de "lokale" internettbutikkene da? Er det da greit å komme i butikken for å få de montert? Dessuten er vel det ikke noe problem å feste bindinger på et par ski! Det burde være noe alle kan få til med litt goodwill og litt research. laugh

Re: Å handle fra utlandet...
Hussi #157350 13/01/2010 11:21 AM
Medlem
Medlem

Heisann

Jeg er en av de som handler sports utstyr på nett... Jeg har kjøpt ski og bindinger fra Conrad ogsnowboard og fult skredutstyr, sekk og skidress fra USA, samt en del surfe utstyr og klatre utstyr.

Jeg vil kjapt anslå at jeg de siste 2 årene har spart minst 10000kr på det utstyret jeg har kjøpt på nettbutikker i utlandet. (Bare alpin skoa mine kostet $100 , kontra 3000kr på XXL.)

Du nevner at "service" er et argument for å handle på den lokale butikken, men jeg har ikke behov for service.. Jeg har internet, fri tilgang til forum, anmeldelser, reviews osv... Jeg kan (og gjor det faktisk og) stille et spm her om hvilke ski og bindinger jeg burde velge og få upartiske svar fra en hel rekke mennesker som stort sett vet hva de snakker om. Dersom jeg går i butikken stoler jeg aldri på selgeren sier "Du, gå over gata til konkurenten, de har ski på tilbud som passer deg bedre"...

Internet er en enorm kilde til informasjon, og jeg kan finne alt jeg trenger her. Dersom jeg hadde handlet på butikken hos deg hadde jeg bare gått inn og sagt "jeg skal ha de skia med de bindingene, takk" fordi jeg hadde bestemt meg på forhånd. Service og lokal kunnskap er vel og bra for den vanlige mannen i gata, men de fleste her inne som kjøper ski fra Conrad er godt informert om hva de ønsker.

Når jeg fikk skia mine var de ikke montert. Jeg ringte rundt til forskjellige butikker i Stavanger og ingen hadde noe som helst problemer med å montere utstyret (jeg sa klart ifra at det var kjøpt på nett), men at de da ville ta betalt for det. Prisen varierte fra 200kr til til 600kr, noe man kan diskutere om det er "billig eller dyrt" siden det tok ca 10 minutter.

My point is this: De som handler sånt utstyr på nett er ikke de som kjøper "billig pakka" , men gjerne de som ser på ski til 6000kr, bindinger til 4000kr og sko til 4000kr.. Når prisen da i norge blir 12000+ eller 8000kr fra utlandet er det ikke spes vansklig å velge.

Hussi #157351 13/01/2010 1:03 PM
Fersking
Fersking

Discoking: Mange gode poeng du tek med her! Og sjølvsagt er ikkje valet vanskelig når ein står mellom ski frå utlandet og Noreg der prisen t.d skiller 4000 kroner.

Vil au leggje til det at kvar butikk har eigne skimerker dei fører. G-Sport går vel mest for Head og K2, mens InterSport meiner eg har meir Rossignol. Går ein då til G-Sport finn dei då fram eit par frå Head som dei prøvar å prakke på ein, når det eigentleg er Rossignol som passar for ein. Difor kan butikkane på den måten vera ein form for korrupte. Ynskjer eg å ha eit par (t.d) Völkl, må eg slenge på ein høvding til sidan dei ikkje er på sortimentet.Kind of OT: Eg merka det då eg skulle ha ein ny gaffel til sykkelen min (Rock Shox Pike). "Ingen" kunne få tak i den for meg då den låg på sortimentet frå Merida. Difor måtte eg betale 2-3000 meir for å få tak i den om eg skulle ha den i butikk framfor på nettet.

Brage

Tjener ikke penger?
Hussi #157352 13/01/2010 2:19 PM
Medlem
Medlem

Sitat Hussi:Dette er noe som har vært oppe tidligere, men jeg vil starte en diskusjon på det igjen..En ting jeg legger merke til når jeg sitter her på forumet og leser stortsett det meste som har med telemark å gjøre og det kommer til snakk om utstyr, så er det bestandig snakk om å handle fra sport-conrad, telepyr. ect. Og da spørr jeg med selv, hvorfor?Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner det at dere vil spare noen kroner osv. Skjønner den og forstår den. Det er ingen sportsbutikker i landet som kan matche prisene som de stiller opp med, men så tjener ikke de penger heller, men igjen som ikke gjør så veldig mye siden de har så mange kunder. Butikken her til lands må sitte igjen med noe, hvis ikke er ikke butikken på hjørnet der etter en stund.Men er det kun prisen som det kommer ann på hvor dere handler? Kommer ikke service osv. inn i bildet hos dere? Skiutstyr er den biten sportsbutikken i landet tjener minst på, grunnen er de lave pakkeprisene som blir satt. La oss si at du kommer inn i en butikk, ser på en ski og vil ha med binding.. Du ser var skien koster og får vite prisen på bindingen og selgern strekker seg så langt han kan på pris for at du skal handle hos han, er ikke det godt nok? ( eks. ski - 6999,- bind. - 2499 ,- pris - 5999 ,-)Med tanke på at du der og da og i ettertid vil få den servicen du fortjener..En annen ting med handling av ski på nettet er montering, ikke alle vil at sport-conrad el. skal montere skien for seg og du kommer til din lokale sportsbutikk og spørr om de kan gjøre det. Hva forventer du da? Så klart gjør de det(kanskje noen som ikke gjør det), men til hvilken pris? En ting er jo om du handler i butikken, det er noe helt annet om du ikke gjør det.Skal jo ikke legge skjul på at jeg jobber i sportsbransjen og har nok til tid og annen irritert meg litt over de som kommer innom med ski kjøpt på nettet og ber meg om å sette på bindingene. Men jeg vet jo også at slik er det i dag, det er ikke noe jeg kan få gjort med det bortsett fra å jobbe videre med å skape ett godt kundeforhold og presse leverandørene på pris.Takk førr det...

Hvordan kan du vite at Sport Conrad ikke tjener penger? Rart at de kan ha så mange ansatte og så flotte butikker hvis de ikke tjener penger på det de selger!

Hussi #157353 13/01/2010 2:31 PM
Entusiast
Entusiast

Synes det er greit nok at man handler på nett, men ofte er det ikke mye penger å spare på det. Skjønner godt irritasjonen til folk i bransjen dersom folk kommer innom med urimelige forventninger til service på utstyr de har kjøpt på nett, men eksempelvis montasje av bindinger er jo en service butikken tar seg betalt for, så her har de ikke noe å klage på, de får heller ta seg bedre betalt for jobben hvis de føler de taper penger på det.

Selv handler jeg på nett hvis noe er ekstremt billig, eller hvis det er snakk om utstyr som man ikke får tak i i Norge.

Handlet direkte fra fabrikken (en fyr i en garasje i california) når jeg kjøpte meg et par Praxis, og det vil jeg fortsette med ettersom pengene da går direkte til han som bygger skiene og ikke til noe mellomledd.

Er uansett opptatt av å bruke og ha et godt forhold til den lokale butikken, og handler mye der.

Dersom du vurderer å handle på nett; ta en prat med folk i butikken i Norge, forklar situasjonen, og de vil ofte komme ned i tilnærmet samme pris som S-C hvis du regner inn frakt og moms. På kjøpet får du da et godt forhold til folka i butikken, og en bedre mulighet til å klage på kjøpet dersom noe er galt med utstyret. (så lenge det er snakk om en skikkelig butikk...)

Hussi #157354 13/01/2010 5:39 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Trådstarter har absolutt et poeng. Selv er jeg av de som har gått i butikk, prøvd en skistøvel og gått hjem og bestilt på nett... og fått dårlig samvittighet. Tildels er det enorme prisforskjeller på butikk og nettbutikk. F.eks en jakke jeg nå tenker å kjøpe, koster på sportsnett 2600. På en engelsk nettside koster samme jakka 1200 inkl frakt, toll og moms!! Jeg har nå laga meg en 25% regel: er det mere enn 25 prosent å spare på nettet, kjøper jeg der. Ellers blir det butikk, som også ofte gir et bedre kjøp, tryggere osv, det er verdt litt.

Hussi #157355 13/01/2010 10:18 PM
Hussi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat hoot:Hvordan kan du vite at Sport Conrad ikke tjener penger? Rart at de kan ha så mange ansatte og så flotte butikker hvis de ikke tjener penger på det de selger!

Så klart tjener de penger, er ikke det jeg sier, men her tillands har vi høvdinger som sitter over oss mener vi må holde bruttofortjenesten oppe. Har en liten følelse av at dette ikke er hoved prioritert på en nettbutikk.

Når det gjelder hva de tjener kan det ikke vær allverden. Jeg vet hva en Gotama/Mantra/b3 ect. koster inn..Da kan jeg jo gjøre meg opp en mening på hva de tjener. Importørene får jo ikke skiene gratis, og de dobbler jo ikke prisen får de kommer ut i butikken.

Hussi #157356 13/01/2010 10:40 PM
Entusiast
Entusiast

Har fått eit bevisst forhold til dette etterkvar eg og, og såklart må dei lokale butikkane overleve.

Ski og sko har eg handla i utlandet sidan dei ikkje hadde utvalget her i Sogndal då eg skulle handle. men alt anna småstach av klatreutstyr, sko, klede sekkar osv handlar eg lokalt. Er så heldig å ha ein veldig bra intersport i bygda samt at Bratt.no har lokala sine her. Er ein medlem i lokale indrettslag, klatreklubbar eller er stundet får ein jo i tilleg også 15.20 prosent rabatt!!

Rettelse
Hussi #157357 13/01/2010 10:53 PM
Fersking
Fersking

Er enig med at vi må unngå at butikken på hjørnet blir nedlagt. Til tross for det mener jeg at det er en positiv ting å kunne handle mye billig på nettet wink

Jeg kjøper gjerne i butikken på "hjørnet"
Hussi #157358 14/01/2010 9:23 AM
oeh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg mener at de flinke skal få igjen for innsatsen, og kjøper der jeg får mest/best hjelp, stort sett. Jeg har vel lagt igjen ca 30k siste 3 årene i butikker i Stavanger/Sandnes. Jeg kunne sikkert spart endel på handle på nett, men det går utover tilbudet lokalt.

Er forhandleren håpløs så handler jeg ikke hos dem. Jeg får heller ikke dårlig samvittighet om jeg er litt sleip med xxl, intersport, gsport osv. Det henger noe sammen med kompetansen på de ansatte.

Men Hussi, siden du er på innsiden. Kan du opplyse meg (og sikkert andre nysgjerrige) om hva dekningsgraden er på ski og utstyr rundt om kring?

Jeg ser for meg at den er i overkant høy, da offseason prisene fort blir latterlig lave. Jeg har vanskelig å tro at forhandlere taper penger når de selger med 50% avslag på feks sko osv. En kan fort spare en tusenlapp eller to på et par ski. Det kan være det er et samarbeid mellom importører/leverandører og forhandlere på offseason/lateseason varer, selvfølgelig. Det hadde vært kjekt å vite.

Hussi #157359 17/01/2010 8:26 AM
Hussi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Nå spørr du om jeg kan dele informasjon som jeg ikke kan..Men som jeg skrev lendre oppe her, så er vinteren den sesongen der dekningsgraden er dårligst. Hadde butikkene solgt alt for fullpris hadde jo det vært fantastisk, men da hadde vel ingen butikker solgt noe utstyr. Så når butikkene gir ett tilbud på f.eks ski og binding, så er ikke fortjenesten veldig høy.

Salg offseason/preseason er rett og slett for å slippe å bygge lager, da må man bære ta tapet på salgene..Koster mer å ha mye ski på lager..er nok ingen avtaler med leverandørene som ligger for grunn..

Forbruker makt
Hussi #157360 17/01/2010 6:31 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Forbruker makt heter det. Kjedene i Norge har stort sett samme eier. Det gir ikke reel konkurranse. Noen Norske sportsbutikker har også nettbutikk. Jeg har handlet masse der også, jeg har handlet fysisk i butikk osv. Noen butikker har fagpersoner og god service. Bor du usentralt som meg så koster en Oslo tur 700 kr med diesel og parkering. Når jeg vet hva jeg skal ha, så kjøper jeg det der det er rimeligst. Kjøper lokalt ved små prisforskjeller. Men det dette viser er beviste forbrukere, som vurderer pris kontra service. Kan du Hussi fortelle meg fortjenesten på en billig kina ski ?? Hva koster den inn. Jeg vet det er dårlige kalkyler på Volkl. Jeg forbeholder meg retten til å handle hvor jeg ønsker. Så får du prise monteringen på bindingene som du ønsker.

Hussi #157361 17/01/2010 8:06 PM
Hussi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg nekter deg jo ikke å handle hvor du vil..er ikke det jeg vil fram til..Men skjønner jo det etterhvert nå at å handle hos en fagperson og serviceinnstilt butikk ikke ligger til grunn når det handles ski (henviser ikke til deg King Coomba, men generellt)Ser noen nevner her at det prakkes ski på kunden, fordi det er den skien som står i butikken, da har man jo møtt på feil selger. Men med alle de fantastiske skiene som er rundt på markede nå om dagen fra de forskjellige leverandørene, så er det nok slik at selgern hører på ønsket ditt og kommer med sitt beste alternativ. Om det blir rett ski, det vet vi jo ikke..Det kan vi jo aldri vite, ikke du som kunde heller..Skien må jo testes..Så om man leser seg til informasjon på nettet eller hører fra andre, så kan man jo aldri garantere at man som bruker blir fornøyd med skien...

Når det gjelder priser på utsyr i sportsbutikker i landet, så er vel det informasjon som får bli hos de som jobber i bransjen. Men man skal ikke tro at andre merker er noe bedre på pris enn Völkl..K2 ser ut som om det er god dekning på(har ikke k2 selv i butikken) men ser jo hva skiene selges for rundt om kring.

Til Hussi
Hussi #157362 18/01/2010 3:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Er enig i mye av det du sier. Jeg jobbet mange å i bank, så begynte den enorme konkurransen fra nettbankene. Dette er jo akkurat det samme.En vurderer pris mot kvalitet. Jeg vet ikke hvor mye penger jeg har lagt igjen hos den lokale sportsbutikken. Men der får jeg god service. Men de velger å ikke ta inn dyrt randonee utstyr. Noe har jeg handlet en del i Oslo. Nå må jeg tilstå at vi har handlet ski og bindinger som dama skal bruke hos sport-conrad. Det ble Volkl Polarbear og fritcshi eagle. Totalt med frakt kr 4200 levert hotellet i Saalbach. Det er det samme som bindingen kostet i Oslo. Hun er student. Fikke en pakkepris på tilsvarende pakke til 8000 kr. Dvs en differanse på kr 3800. Det kan ikke forsvares at en student skal legge kr 3800 ekstra på bordet for ekstra service. Og hva slags service skulle hun ha trengt. Vi viste hva vi var ute etter. Differanen er faktisk en uke på hotell i Salbaach med halvpensjon.

Hussi #157363 18/01/2010 11:43 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg tror absolutt alle som driver med interesser som gjør at de leser tråder på fri flyt havner i "etiske" dilemmaer ala netthandel eller støtte lokale sportsbutikker. Det er vel ikke vanskelig å spå at uansett hvor hederlig ønsket er om at de lokale sportsbutikkene skal ha best mulig levevilkår, så kommer flere og flere til å handle på nettet i fremtiden. Snart kommer det en pakke i posten fra USA, et par av årets Megawatt+feller(140mm) til den nette pris av litt over 4000( ikke inkl frakt). Samme pakke i Norge vil, uten rabatter, komme på litt over 9000, og da er ikke bindingene med. Bindingene kjøper jeg fra Sport-Conrad, og en liten og svært lokal sportsbutikk lokalisert ute i distriktet tar seg av monteringen. Denne butikken, samt andre butikker i mine to nærmeste byer bruker jeg også å handle i for tusenvis av kroner iløpet av ett år, så så veldig dårlig samvittighet behøver jeg ikke å ha. Skulle jeg ha kjøpt alt i den nærmeste byen min er det bare èn ting å si: jeg kunne ikke vært i nærheten av å ha så mye sportsutstyr som jeg har nå! Sportsnett sine daglige "røver"tilbud, de amerikanske og europeiske nettbutikkene gir meg og mange muligheter til å investere i utstyr vi ellers ikke hadde luktet på pga pris. Å bo ca èn time unna nærmeste by gjør det også mye enklere å velge nettet framfor byturer som gjerne skal brukes til alt annet enn å dekke mine egne behov for stadig nytt utstyr.

Ellers skulle det vært interessant med en undersøkelse som viser om det er reellt at de lokale sportsbutikkene taper så mye på netthandelen. Nettbutikkene er med på å markedsføre sportsutstyr i svært stor grad, og ser vi utviklinga i sportsbransjen over de siste 20-30 årene, så tror jeg vi vil se at omsetninga i de aller fleste butikker har økt dramatisk på denne tiden. De som ikke har overlevd har ikke tapt mot nettbutikkene, men av andre årsaker, som f.eks. dårlig service/lav forståelse av hva en sportsbutikk egentlig skal være/ bedre konkurrenter i samme by osv. Hussi, som startet denne tråden, og som jobber i en sportsbutikk irriterer seg over de som har kjøpt utstyr på nettet og som etterpå kommer til ham og vil ha utstyret montert.. Han burde istedet møtt disse kundene med rød løper, for det er disse kundene som vil komme neste dag å kjøpe julegaven til kjæresten, stavene han glemte å handle på nettet, dunjakken som dere garantert kommer til å redusere prisen på iløpet av vinteren osv, osv.., for ikke å snakke om all den positive omtalen han ville gi dere overfor sine venner og som alle leser tråder på fri flyt..

Samme eiere
Hussi #157364 19/01/2010 12:19 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Intersport, g-sport og Anton sport har samme eier hvis jeg ikke tar feil. Det er er de virkelig store kjedene vi har i Norge. Hvis en ser på vare utvalget hos de forskjellige kjedene, så er det ofte merkevarer de ikke kommer i konkurranse med hverandre på. Når det gjelder netthandel så ser jeg ingen forskjell på å handle i en Norsk nettbutikk kontra en utlandsk nettbutikk. Noen ganger er de Norske svært konkurranse dyktige på pris også. Vi handler flybilletter på nett, banktjenester, osv , osv. Min erfaring er at de som satser på andre kanaler, dvs gammeldagse butikker må bli gode på service og mangfold. Vi som diskuterer på forumet her er en smal gruppe mennesker. Vi vet ofte hva vi ønsker å kjøpe, og vi sikter oss inn på topp produkter. I banken så hadde vi 10 % meget krevende kunder, men de brukte 90% av tiden våres. De 10% ene av bankkundene viste priser, pruter osv osv. Det var ikke de kundene banken levde av, men likevel måtte vi ta dem seriøst. Hvorfor det? jo det var ofte signal kundene våre. Var de fornøyd, så fortalte de andre om det. Jeg tror vi som diskuterer inne her er tilsvarende 10% gruppe, de andre handler i butikk som før. Så til Hussi, selg de "billige pakkene" til folk flest, så yter du god service til oss litt "vrange" og beviste innovatørene. Vi handler utstyr gjennom hele året, og ofte hos deg :wink

avanse og kompetanse
Hussi #157365 19/01/2010 2:38 PM
Medlem
Medlem

Påslaget på ski i den lokale sportsbutikken er ingen stor hemmelighet rundt 40% på vestlig produserte ski og opptil 70-80 prosent på en del ski produsert i kina. Forutsetningen er at de bestiller disse skiene inn på våren, etter bestilte ski får de ikke samme avansen på. Det er ikke ulovlig å tjene penger på oss utstyrsjunkiesHvilken kompetanse kan man forvente i den lokale ski-butikken. De færreste er skikjørere, annet enn at de klarer å ta seg ned til ute-serveringen i bakken. Min opplevelse er at ski-kompetansen ikke befinner seg hos de ansatte på sportsbutikkene, men hos den krevende kundene beskrevet ovenfor. Hvor mange ganger har man opplevd at de ansatte ikke har erfaring, mangler opplæring og bare gulper opp klisjeer fra ski brosjyren til sine kunder. Når folk ansettes i sportsbutikker ut fra sosiale relasjoner og familieforhold i større grad enn kompetanse, så taper sportsbutikken kunder til nettet.Det finnes selvfølgelig hederlige avvik, men det er unntak.

Hussi #157366 19/01/2010 3:44 PM
Entusiast
Entusiast

Klær og staver kjøper jeg i norge... Jeg gjorde et enkelt unntak på rando-støvleri år som jeg fikk 2000,- billigere på tilbud i norsk butikk.

Skredutstyr, bindinger og tildels ski kjøper jeg i Østerike... Får østerisk kamerat til å kjøpe utstyret på nett, eller i butikk der nede og får det sendt eller de tar det med opp hit, eller jegtar en alpetur en gang i året og henter det der nede da.

F.eks. skredutstyr-pakke der ned koster 2033,- kr (billig)Dynafit tlt speed: kr 1870,- Slike butikker som feks. Oslo sportslager og Rå-Sport er vel et av unntakene når det gjelder kunnskap om bransje og produkt. De kjendte nisje-butikkene er vel de som er best på spesifik produkt.kunnskap

Hussi #157367 19/01/2010 3:48 PM
Entusiast
Entusiast

Altså nedsatt med 2000,- fra full pris.. Det var ikke noe sinnsykt kupp, fordi det var en utgående model som er vanskelig å oppdrive i utlandet såg det ut til.

Hussi #157368 19/01/2010 11:39 PM
Hussi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Må først å fremst si at dette ble en fin diskusjon med mange synspunkter, noe jeg håpet det skulle bli.

hol68: Jeg er inforsått med at kjedene i norge ikke kommer til å komme ned på prisene som er å oppdrive i utlandet, og det uansett hvor langt vi strekker oss. Og det er jo klart det at sparer mann 3-4-5 lapper, så er jo saken biff. Det er jo ikke noe som irriterer meg nevneverdig, men klart det er små kjipt når det kommer inn en kar 1 uke etter at jeg har holdt på i en time med ski,sko,bindinger og pris for at jeg skal montere utstyret som han har handlet på nett. Men en ting skal du vite, uansett hvilken kunde som kommer innom meg på jobben, så er alltid smilet på lur og humøret på topp. Og jeg vet at jeg ikke priser meg ut på montering, så ja, det blir en del nettkjøpte ski og montere..

Det er vel ingenting som tyder på at det norske folk bruker mindre penger på sport/fritids utstyr nå enn for ett par år siden. Har vel noe med at folks prioriteringer der helse står i høysetet. Så til alle dere som handler skiutstyr på nettet, takk for alt det andre dere handler hjemme i norge. Så får vi se hva framtiden bringer med tanke på norske priser. :wink

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå