Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Å handle fra utlandet...
#157345 13/01/2010 10:21 AM
Hussi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Dette er noe som har vært oppe tidligere, men jeg vil starte en diskusjon på det igjen..

En ting jeg legger merke til når jeg sitter her på forumet og leser stortsett det meste som har med telemark å gjøre og det kommer til snakk om utstyr, så er det bestandig snakk om å handle fra sport-conrad, telepyr. ect. Og da spørr jeg med selv, hvorfor?

Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner det at dere vil spare noen kroner osv. Skjønner den og forstår den. Det er ingen sportsbutikker i landet som kan matche prisene som de stiller opp med, men så tjener ikke de penger heller, men igjen som ikke gjør så veldig mye siden de har så mange kunder. Butikken her til lands må sitte igjen med noe, hvis ikke er ikke butikken på hjørnet der etter en stund.

Men er det kun prisen som det kommer ann på hvor dere handler? Kommer ikke service osv. inn i bildet hos dere? Skiutstyr er den biten sportsbutikken i landet tjener minst på, grunnen er de lave pakkeprisene som blir satt. La oss si at du kommer inn i en butikk, ser på en ski og vil ha med binding.. Du ser var skien koster og får vite prisen på bindingen og selgern strekker seg så langt han kan på pris for at du skal handle hos han, er ikke det godt nok? ( eks. ski - 6999,- bind. - 2499 ,- pris - 5999 ,-)Med tanke på at du der og da og i ettertid vil få den servicen du fortjener..

En annen ting med handling av ski på nettet er montering, ikke alle vil at sport-conrad el. skal montere skien for seg og du kommer til din lokale sportsbutikk og spørr om de kan gjøre det. Hva forventer du da? Så klart gjør de det(kanskje noen som ikke gjør det), men til hvilken pris? En ting er jo om du handler i butikken, det er noe helt annet om du ikke gjør det.

Skal jo ikke legge skjul på at jeg jobber i sportsbransjen og har nok til tid og annen irritert meg litt over de som kommer innom med ski kjøpt på nettet og ber meg om å sette på bindingene. Men jeg vet jo også at slik er det i dag, det er ikke noe jeg kan få gjort med det bortsett fra å jobbe videre med å skape ett godt kundeforhold og presse leverandørene på pris.

Takk førr det...

Re: Å handle fra utlandet...
Hussi #157346 18/01/2010 2:49 PM
Fersking
Fersking

Hei,Mitt problem for øyeblikket er at de sportsbutikkene jeg går til ikke har utstyr i mitt prisleie. Jeg har ikke råd til å betale 4000 for ett enkelt skopar, og når pakker koster 7500 inkludert sko, ski, plate og bindinger er det jo tydelig at marginene er enorme på enkeltvarer.

Du får trøste deg med at tar du noen kroner pr binding du monterer + ski du prepper og fikser får du vel inn noen kroner på det og?

Og det uten å risikere å sitte på et digert lager når våren kommer.

*Mvh en frutstrert telamrksmann som bruker langrennskia mine denne vinteren*.

Pris mot service
Hussi #157347 18/01/2010 3:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Er enig i mye av det du sier. Jeg jobbet mange å i bank, så begynte den enorme konkurransen fra nettbankene. Dette er jo akkurat det samme.En vurderer pris mot kvalitet. Jeg vet ikke hvor mye penger jeg har lagt igjen hos den lokale sportsbutikken. Men der får jeg god service. Men de velger å ikke ta inn dyrt randonee utstyr. Noe har jeg handlet en del i Oslo. Nå må jeg tilstå at vi har handlet ski og bindinger som dama skal bruke hos sport-conrad. Det ble Volkl Polarbear og fritcshi eagle. Totalt med frakt kr 4200 levert hotellet i Saalbach. Det er det samme som bindingen kostet i Oslo. Hun er student. Fikke en pakkepris på tilsvarende pakke til 8000 kr. Dvs en differanse på kr 3800. Det kan ikke forsvares at en student skal legge kr 3800 ekstra på bordet for ekstra service. Og hva slags service skulle hun ha trengt. Vi viste hva vi var ute etter. Differanen er faktisk en uke på hotell i Salbaach med halvpensjon.