Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
22design axl
#157199 05/01/2010 7:59 PM
Registrert: May 2015
Innlegg: 10
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2015
Innlegg: 10

Er det noen som har fått testet 22design axl? Leser mye skryt om den, men hvordan er egentlig holdbarheten? Jeg er skeptisk til nye bindinger som ikke er blitt testet ut. Den ser jo ut som en forsterket utgaven av BD 01. Jeg vurderer disse på Volkl kuro.


Re: 22design axl
Banditten #157200 06/01/2010 9:37 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 22
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 22

Jeg har kjørt en sesong på beta utgaven av Axl, ingen problemer med holdbarheten.. helt fantastisk digg, aktiv og stabil binding! (Har tidligere kjørt på R8 og to generasjoner med NTN) Betatest er nå over og nye bindinger på vei i posten fra 22. Har kjørt med beta bindingene på Amplid Infrablack og setter de nye på 09/10 Gotama.

Store mengder info på telemarktips.com forumet, anbefaler å ta en kikk der.


Re: 22design axl
Banditten #157201 06/01/2010 11:00 PM
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 225
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 225

Kan forøvring nevne at bindingen kom til importøren i Norge på mandag.


VS NTN
Banditten #157202 07/01/2010 12:12 AM
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37

Hvordan voppleves denne sammenlignet med NTN?

Skal oppgradere utstyret mitt, og tenker på overgang til ny norm. Men pga økonomi blir da ikke dette før evt gode tilbud på vårparten.

Men nye sko skulle jeg sårt hatt fort, og da må jeg holde meg til 75 mm....


Re: 22design axl
Banditten #157203 08/01/2010 10:52 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 22
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 22

Hvis jeg skal si noe kort om min egen opplevelse av NTN vs Axl, så må det bli slik:

-NTN er som en mix av RoboCop og Terminator (T1 vel og merke), med en liten dært av Steven Seagal og Jean Claude Van Damme.

-Axl er som en mix av Chuck Norris.


Re: 22design axl
Banditten #157204 08/01/2010 11:07 AM
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 32
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 32

Er virkelig axl SÅ overlegen?? laugh


 
 
Ikke mobb Chuck Norris!
Banditten #157205 08/01/2010 2:53 PM
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37

Cuckern ville jo glatt vunnet mot alle de derre samtidig!! Men jeg regner med du kanskje ikke har samme syn som meg på skuespillere??


....eller kanskje.
Banditten #157206 08/01/2010 2:55 PM
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37

Leste dine meninger om bindingen på nytt, og ser du kanskje har like mange timer med Walker Texas Ranger som meg allikevel...


To dager på Axl
Banditten #157207 08/01/2010 10:21 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 12
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 12

Har kjørt to dager på AXL og er strålende fornøgd så langt. Samme kjørefølelse som hammerhead, men med ein genial gåfunksjon. Skal på topptur imorgen for og teste gåfunksjonen fult ut.Ville anbefalt vanlig Hammerhead viss du ikkje tenker og gå topptur med dei skia(kuro) for og spare penger.Eg kjøpte frå Telemark-Pyrenees dei har gode pakketilbud med AXL og dei har bindingen inne på lager.


Re: 22design axl
Banditten #157208 10/01/2010 2:21 AM
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 32
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 32

Chuckern hadde grusa plastikkgjengen med en arm på ryggen og beinet i gips. Tilbake til bindingene, jeg har nettopp tatt overgangen fra HH til NTN og vil holde en knapp på NTN. Går mye topptur, og gåfunksjonen til NTN var en ny verden! AXL har vel og merke skikkelig gåfunksjon den også, men kjøreegenskapene til NTN er hakket vassere synes jeg. Men hvis alternativene begrenser seg til 75 mm tror jeg HH/AXL er det som kommer nærmest NTN i kjørefølelse.


Takk for gode svar
Banditten #157209 10/01/2010 7:30 PM
Registrert: May 2015
Innlegg: 10
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2015
Innlegg: 10

Takker for mange gode svar! Jeg skal bestille fra TP. Etter mine utregninger kommer Kuro med HH på 6400,- og Kuro med Axl for 6850,- Har andre ski (prorider!) for topptur, så spørsmålet er jo om det er greit å bruke 450 kr for å ha muligheten å ta de med på topptur? En annen faktor er at det i utgangspunktet er mer som kan gå galt med Axl enn med HH?

NTN er ikke aktuelt, har prøvd men falt ikke i smak. Kjører på BD Custom, og er de beste støvlene som passer mine føtter. Men bra at HH/axl er et godt alternativ til NTN og sist men ikke minst: Chuckern skal man IKKE kødde med!


Kost på deg gåfunksjon!!
Banditten #157210 10/01/2010 9:59 PM
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 37

Er så jævlig kjekt å ha om du skulle finne på å ta dem med på en kortere topptur, og du får nok igjen mesteparten av differansen om du en gang vil selge...


 
 
Re: 22design axl
Banditten #157211 11/01/2010 7:36 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 22
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 22

Selvfølgelig er Chuck best, det er urovekkende at du må spørre..

Chuck Norris counted to infinity - twice.

Fra spøk til revolver.. så liker jeg Axl bedre en NTN.


Stille inn motstanden i axl
Banditten #157212 17/01/2010 10:24 PM
Registrert: Sep 2018
Innlegg: 7
ks1 Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Sep 2018
Innlegg: 7

Har kjørt på hammerhead en stund nå og hatt innstillingen på "hakk" nummer fem. Almost alpine kan vel det kalles. Syntes det funker best når man gir på litt gass. Har kjøpt axl nå men sliter litt med innstillingen der. Er bare 3 ulike "hakk" der imotsetningt til 5 hos vanlige hammerhead. Syntes ikke det er så veldig stor forskjell mellom de ulike "hakkene". Hva er det egentlig som gir mest motstand i axl`en? Når skruen er øverst oppe mot tuppen av skia, eller bakerst? Har prøvd alle 3 innstillingen men syntes egentlig ikke det er så stor forskjell. Hvertfall i forhold til vanlige hammerheaden.

Litt knotete skrevet men håper noen skjønner hva jeg mener, ikke så lett å ordlegge seg godt om slike tekniske saker.


ødelagte axl-bindinger
Banditten #157213 31/03/2010 10:50 AM
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 6
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 6

Som alle vet er det første "skikkelige" sesongen på denne bindingen.

Her på øytun har vi allerede ødelagt tre axl-bindinger. Alle tre har det vært den "pinnen" under som har blitt ødelagt. De har vært brukt av gutter som kjører ganske agressivt på coomba og nye gotama. Problem løst ved sveising.

vi har også mistet en skrue på seksdagerstur i lyngen, men det ble fikset på lokale verkstedet på furuflaten.

Bortsett fra dette virker det som ei bra binding...


axl
Banditten #157214 31/03/2010 5:45 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 86
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 86

Jeg hadde akkurat samme problem med mine bindinger. Fikk de og sveist. Har også hatt problem med at skruene løsnet( etter nesten 30 toppturer)Problemet løste jeg med å rense skruene og sette de fast med ordentlig loctite.

Synes importøren bør ta tak i dette problemet.

Forøvrig er det en kanon binding både for toppturer og agressiv kjøring:)


ødelagte axl-bindinger
Banditten #157215 16/05/2010 11:56 PM
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 6
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 6

etter videre beskjed fra produsent er grunnen til løse skruer at første "batchen" var laget med feilblandet epoxy. Dette skal bare ha noe å si på høyre side av bindingen. Dette bør løses med å ha på slow-cure epoxy istedenfor.Loctite anbefales ikke, da den ødelegger plasten i bindingen.

Satser på nye bindinger neste år, der vi kanskje også får en gåmodus du ikke trenger å knekke staven for å bruke.


axl
Banditten #157216 17/05/2010 2:17 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 86
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 86

Fikk akkurat samme svar. 270 loctite holder nok bedre enn epoxy!! Er nu heller ikke plast der skruene sitter.



Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå