Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Første telemarkssutstyr
#156965 24/12/2009 9:38 PM
Whister Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.

Jeg er en gutt på 23 år som skal lære meg å stå telemark. Jeg har stått alpint i mange år og prøvde en telemarkstur sist vinter. Synes det var utrolig gøy og utfordrende.Jeg er 191cm og veier 85kg, str. 46 brede føtter og relativt høye vrister.Jeg kommer for det meste til å bruke utstyret i bakken og er ikke fjern for et hopp eller to i bakken. Med andre ord, jeg vil at utstyret skal tåle en trøkk.

Er det noen som kunne hjulpet meg med å velge rett utstyr? Jeg er helt grønn på telemarksutstyr så all hjelp jeg kan få blir gladelig motatt.

Re: Første telemarkssutstyr
Whister #156966 25/12/2009 12:17 PM
Medlem
Medlem

Hei.

Det første valget blir vel hvilken type binding man skal gå for. Etter å ha skiftet fra Linken og R8 til NTN i år, så hadde ikke jeg vært i tvil. NTN har gitt meg ny glede med telemarkskjøringen. Blir litt dyrt, men er du sikker på at telemark er for deg så hadde jeg slått til. Jeg har også ganske breie føtter med høy vrist, og gikk overraskende lett ned i et par Scarpa TX pro. Det ble nesten litt god plass når jeg fikk dem varmetilpasset, men sko må nesten bare prøves.Satser på at noen andre kan hjelpe med ski, jeg har bare sett på pudderplanker i år.. :grin

God jul

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå