Knebøy skal være mindre belastende for (kneet) enn utfall om du utfører med riktig teknikk..
Jeg begynner alltid bein økta med 4*5 2 min pause knebøy med tung belastning. (nå er også hurtighet en målsettning for meg da) Se ca rett frem (heller litt ned en opp) mange som "kan" det sier at du skal se opp, ikke hør på de... hehe.
Hvordan beinplasseringa skal være er ganske så individuelt, så prøv deg frem. men ha som en liten pekepinne at beina skal være skulderbredde (++) og terne kan peke litt utover.
Overdriv svai i ryggen.
Når du går ned er det svært viktig at du er stabil i knærne, kan gjerne presse de litt utover. Det begynner å bli skummelt om de går litt innover. Få noen til å se på knærne dine (eventuelt speil)
Ta av deg skoene, (spesielt om det er jogge sko) Du skal ha vekta på helen! Trenger ikke noen planke eller skive under, men vekta skal på hælen under hele løftet) Dette for at du skal bakpå, ikke frempå under løftet. Knærne skal Så lite som mulig fremmfor terne under løftet.
Gå sakte ned for så prøve å eksplodere på vei opp (Når du har god teknikk)
Kne bøy og markløft er de VIKTIGSTE ØVELSENE om en skal trene styrke!! TØY ut er viktig!! men dropp det om du har hatt en skikkelig slitsom økt.
Tren mye mer statisk enn folk flest gjør når det gjelder mage... og sleng på med balanse også..
Gleder meg til sessongen jeg og.. ÅPna sist helg på skeikampen under supre forhold! Men dag to var låra suppete! kansje mye pga influensa, men mye pga at jeg enda ikke har gått over til mer utholdenhets fokusert trening...