Hei
Den kanskje vesentligste forskjellen mellom disse skia er vel kanskje måten de er oppbygd på og ikke de få mm som skiller de på bredden.
Coomback er en capski (formpresset) mens Hardside på sin side er sandwichckonstruksjon med metallforsterkning.
Testkjørte Coombacken i forrige vinter, jeg likte denne skia meget godt. Tip rocker og stiv bakski utgjorde en ski med fin snert...:) i pudder var den nydelig, men når underlaget ble slagete oppkjørt og skavlete ble den noe nervøs. Men tross alt!! helt sikkert en meget god toppturski, som også er noe lettere (underkant av 2 kg i lengden 181.
Hardside har jeg ikke testkjørt, men føler meg allikevel ganske trygg på at denne skia har stort sett de samme egenskapene i offpisten til tross for at den er 4mm smalere på midten. Men her har du nok en ski med mere PUNCH...;) og allroundegenskaper som utgjør en mere dra på ski som takler det meste. Prisen du må betale er noen gram mere vekt.
Mitt tips er : Er det overvekt av toppturer skia skal brukes til, kjøp Coomback.
Er du slik som de fleste av oss med overvekt av heisbasert kjøring, Kjøp Hardside.
Lykke til