Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken ski og bindinger i bakken?
#156360 09/10/2009 11:03 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Kjøpte meg mantra i fjor med G3 Targa bindinger. Jeg er veldig fornøyd med dette oppsettet men jeg kjører desverre mest i bakke og har defor lyst på en ren bakke ski.Så da er jo bare spm: Hvilken ski og binding?

Det jeg vil ha er en fantastisk bakke ski. Som man kan cruise på og kjøre hardt med. Som ikke koster skjorta

Var innom Jesting Sport her i dag og hørte og ha skulle sjekke om han kunne få tak i noen World Cup GS ski fra Fischer fra i fjord (samme skia som landslaget brukte sa han), sammen med G3 Targa med Wolrd Cup fjærer. Noen tanker om dette oppsettet, eller andre oppsett?

Info om meg:190cm høy80kg tung/lettAv støvler har jeg: Scarpa T-Race.Er ikke kjempe dreven på telemark. Men vil ikke ende opp med en for nybegynner aktig ski.

Kjør på.....
thomas ll #156361 10/10/2009 8:04 PM
Entusiast
Entusiast

Gikk til innkjøp av world-cup GS-ski (Blizzard) med NTN-bindinger før fjorårssesongen for å få mer utbytte av bakkedagene og har ikke angret et sekund.Så fantastisk digg å gjenoppdage bakkejøringens gleder etter å ha skrensa rundt med breie planker på selv det mest nypreppa stuegulv.Var litt usikker på hvor mye trykk jeg ville klare å få ned i skia med telemarkteknikk, så jeg gikk for 185cm lange ski med "dame-flex" (litt mykere). Er 179cm/80kg, ganske dreven på telemark, kjører relativt aggresivt og storkoser meg på det oppsettet, er godt fornøyd med å ikke ha valgt den stiveste og lengste utgaven av skiene.