Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye telemarkski, extrem bullet
#155678 27/02/2009 9:40 PM
eple Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Skal kjøpe mine første telemarkski som jeg har planer om å kunne bruke i preparert bakke såvel som til toppturer/offpist. Fikk anbefalt disse(Extrem Bullet) skiene i en butikk, sammen med Cobra R8-bindinger og T2X-støvler. Noen som har erfaringer med disse skiene eller har andre anbefalinger?

Gåmodus..
eple #155679 28/02/2009 2:00 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har ingen formening om skiene, men dersom du skal bruke skiene på topptur, så velg en annen binding! Cobra R8 er en god binding, men G3 Targa Ascent, Black Diamond 01 eller Voile Switchback er også svært gode bindinger, og de har i tillegg en egen gåfunksjon som er svært sympatisk i oppoverbakker! Koster kanske litt mer, men anbefalingen er herved gitt! Hvilke av disse tre modellene du bør velge er en helt annen sak, det finnes egne forumtråder på dette emnet. Selv kjører jeg for tiden på Targa bindingen, har tidligere kjørt på BD 01.

Re: Nye telemarkski, extrem bullet
eple #155680 01/03/2009 10:52 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Extreme patriot er veldig bra ski som passer til telemark.

Men som sagt så har ingen lik kjørestil, så jeg vil anbefale å prøve endel ski før du kjøper.

Finn en ski som du liker.. (De fleste skikkelige butikker har demo ski som de låner ut)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå