Hadde/har samme problem med mine Scarpa T2, de er ganske smale over vristen og var usaklig vonde å kjøre med i begynnelsen. Etter rundt 5 dagers bruk merket jeg ikke så mye til det lenger, men synes fortsatt det er fint å ta skoene helt av i lunsjpausen, da de blir vonde etter mange timer sammenhengende. Hadde gjerne vurdert å gå over til Crispi-støvler (som jeg har testet tidligere og synes var behagelige) dersom jeg skulle satset hardt på telemark, men kjører hovedsakelig alpint og synes ikke problemet er så veldig stort når jeg bare har et par dager på telemark i løpet av en sesong.
Tror jeg vil konkludere med at vonde sko er noe som går over etter en del bruk, men hvis de er såpass vonde at de ikke blir brukt i det hele tatt kommer man jo ingen vei. Siden du sier at utstyret er fra noen år til bake og fortsatt ikke er innkjørt, kan det vel gjerne være like greit å handle nytt så det blir litt mer gøy å komme seg ut i bakken. Ser at mange butikker (iaf i Bergensområdet) kjører tilbud på "vanlige" telemarkssko nå om dagen siden de gradvis er på vei over mot NTN, så det kan jo være en idé å holde utkikk etter et fornuftig tilbud.