Hei Vibeke!
Sportsbua hadde et par brukte K2 Phat Luv med G3 Targa Ascent Elle til salgs tidligere i vinter (ikke skyt meg om jeg tar feil). Ring de i morgen og hør om de fortsatt er der!
Jeg vil i likhet med anderfo anbefale en binding med toppturfunksjon, dvs. en binding der tåboksen er hengslet som f.eks på G3 Targa Ascent. Betyr en del når du skal gå oppover.
Både Crispi og Scarpa har gode sko, velg den som passer foten din best. Jeg var veldig fornøyd med Crispi XP, den sitter ganske thight rundt hælen (positivt altså) og har en fin høyde på skaftet. Scarpas T2X er også ei bra sko. Jeg har riktignok ikke kjørt denne selv, men en eldre T1. Jeg har kjørt med et par Garmont også, de var noe ordentlig drit. Satt løst rundt hælen og fantes ikke stabile, men de var også en ganske rimelig modell. Andre produsenter kan jeg ikke uttale meg om.
Jeg har ikke mye å bidra med når det gjelder jenteski. Men, sjekk ut testen i Fri Flyt (jeg kan nevne at K2 Missbehaved vant testen, men Volkl Aura kom også godt ut). Jeg kan ta med bladet på hytta i morgen om du ikke har det fra før av. Bare send meg ei påminnelse på mld.