Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feilaktig bindingsmontering
#155565 19/02/2009 12:11 AM
rebop Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Etter å ha plukket av bindingen på mine ski så ser jeg at den ene skruen er enten skrudd skjeivt ned, eller ikke langt nok ned. Som resultat så har skruen knukket tvert av og har laget et merke i bindingen.

Monteringen er utført av butikken jeg kjøpte både binding/ski/sko med.

Er det dumt å bruke skia med bare tre skruer intakt, mot fire normalt?

Hva kan jeg kunne forvente at butikk gjør, skru i en ny skru, nye ski/bindinger eller?

Har lest at ei ski taper seg ved alt for mange skruehull, men er det sant eller bare tull?

Bilde av moneringa(trykk for å se bildet i originalstr 364kb / 3016x1770px:

Re: Feilaktig bindingsmontering
rebop #155566 19/02/2009 8:48 AM
Fersking
Fersking

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt turen til butikken, og fått de til å reparere de. Det er klart at 3 skruer vil være et svakhetspunkt, som gjør at bindingen lettere kan tråkkes rett av. Hvis skruen er knukket nede i skia så kan jo de få ett problem, men det finnes teknikker til å få ødelagte skruer opp for de som kan det.Skiene taper seg ikke uavhengig av antall skruer. Verste scenariet er at bindingen må flyttes minst 1 frem eller tilbake, samt at de eksisterende hullene må plugges.Men som sagt, gå til butikken og si at du vil ha dette fikset....Og hadde prøvd å unngå å bruke den med kun 3 skruer. Ikke sikkert at det går galt, men om det skjer så kan du rive opp mye mer av skia enn nødvendig, og da kan det bli problemer med å fikse det. Du vil nok ikke ha noe krav om å få nye ski, så langt de ikke klarer å fikse det da, vel og merke.Men hør hva de sier, på en eller annen måte så må de rette opp!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå