Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Blizzard IQ telemarkadapter - erfaringer?
#154861 11/12/2008 9:31 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har erfaringer med teleadapter som Blizzard tilbyr til sine IQ-ski? Ser for meg at kraftoverføringen ikke kan bli den sammme? Ihvertfall ikke med R8 som har bredere oppbygningsplate... (adapteren er 45mm bred). Uansett, noen som har testa den?Her er den (stiv pris... :surprised):http://www.alpinesportsoutlet.com/p-4513-blizzard-teleadapters.aspx

Ingen erfaring
TeLe_gEcKo #154862 12/12/2008 8:04 AM
Entusiast
Entusiast

Har ikke prøvd den, men sjekket opp endel rundt den i forbindelse med at jeg var på jakt etter nye ski.

2. generasjon av denne adapteren kom visstnok på markedet før denne sesongen. 1. generasjon dugde overhodet ikke, så sørg for at det er den nyeste du får tak i.

Ifølge en jeg snakket med kjentes den nye utgaven veldig stabil utgangspunktet, men den festes til skia med en skinne og en bare 1 skrue. Dette gjorde at han var litt usikker på om det kunne bli "slark" i systemet på sikt ved mye hard bruk.

Re: Blizzard IQ telemarkadapter - erfaringer?
TeLe_gEcKo #154863 12/12/2008 12:27 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Samme som jeg ser for meg. Får vente å se om systemet holder mål med alpinbindingen i første omgang, for så å vurdere på nytt. Hadde bare vært interessant å kunne reise rundt med et par ski og ha muligheten for alpint og telemark om hverandre! (mtp. flyreise f.eks). Hvis det er andre som har erfaringer; KOM MED DE:grin