Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Telemark
#154846 10/12/2008 10:19 PM
Diablo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Jeg er ganske fersk med telemark og lurer på et par spørsmål som jeg håper dere tar dere tid til å hjelpe meg å få svsr på!

I fjor kjøpte jeg meg twin tip ski med rottefella cobra bindinger og scarpa støvel. Hvor stramt skal man justere bindingen til skoen og finnes det noen form for "allround" ski som jeg kan ha glede av både i løssnø og i alpinanlegget?

Re: Telemark
Diablo #154847 11/12/2008 10:16 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du må vel ha bindingen såpass stramt at den er litt tung å få på, men du skal ikkje måtte risikere å knekke en finger akkurat når du drar opp greia på hælen. Det er litt etter smak og behag og kjørestil også, har du den litt slakk, blir løftemotstanden littmindre, men risikoen øker jo for å miste skia når du drar på..Om allroundski er her jo utallige tråder i forumet, der Völkl Mantra og no Black Crows Navis og Corvus nevnes. Eg vil nok legge til Blizzard Titan Nine (eller Pro dersom du er stor og tung). Og det er nok rett som "Pedyslate" skriver: "Tonnesvis av ski i dette segmentet og du blir aldri klok på detaljene! Begrens deg til et knippe ski med godt rennomee som oppfyller de grunnleggende kravene, og så må du til slutt bare ta en avgjørelse!" http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=214034Lykke til med valget.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå