Er det noen som har erfaring med Black Diamond Havoc ? God flyt? Hvordan er den i bakken? Den omtales som en god toppturski pga ganske mye lavere vekt enn tilsvarende modeller. Betyr det svekket bruddstyrke?
Havoc har såvidt jeg vet skumkjerne (Densolite) av samme type som f.eks. Atomic TM:X. TM:X'ene har holdt de få gangene jeg har rukket å kjørt dem. Jeg er en tung fyr så skia får litt bank på vanlig kjøring. På den annen side er det lite klippe-drop og railing så aner ikke hvordan de håndterer slike sysler. Disse skumkjerneskiene er jo lette og relativt stive og bør være godt egnet til toppturer iallfall. Havoc er jo kakket breiere så gir nok god flyt på det meste av føre i fjellet. Mer markert baktupp og buttere framtupp enn TM:X.
BD havoc er en rååå ski!! den flyter meget bra og man kan trykke på ut av svingene på alle slags fører (også i pudder). den jeg har, har tålt mye hopping (jeg er 85kg.) og virker ganske solid. meget lett og god på toppturer også! Anbefales på det sterkeste!!!