Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
The dark side
#150952 25/02/2005 9:13 AM
rangle Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Last ned filmen "The dark side" på denne siden http://www.tahoebackcountry.net/video/default.htm

En morsom liten sak både for de som kjører med reparert hæl/ex teliser og for de som, med en viss selvironi, kjører med knebøy. Slik det kjøres telemark på denne filmen er et suverent eksempel på meningsløs skikjøring. Tror ikke jeg så en eneste skjærende sving...Det sladdes rundt på korte, myke ski med all vekt på ytterski og med bakskia som en slapp Gaupenhenger bak. Akkurat slik telemarksporten utøves av de store masser. Og, etter mitt syn, fullstendig meningsløst.

Hvis man pga telemarkutstyrets åpenbare svakheter må holde seg til forsiktig skrensing med all vekt på ytterski og motvridning av overkropp, og (gud forby) dobbel stavisett, er det egentlig like greit å reparere hælen.

(Det tar litt tid å laste ned filmen, men det er verdt det!)

Men ganske...
rangle #150953 25/02/2005 9:41 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

... så moro ettersom hele greia jo egentlig er en joke.

Må bare teste om dette går: høyreklikk og velg "save as"

Nope, ..
rangle #150954 25/02/2005 9:43 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

... det gikk ikke. Sorry. Oppdaget att man kunne bruke visse HTML-koder i profilene, måte teste om det funket i forum også. Havde vært kult om man kunne slippe å klippe/klistre alle externe lenker hele tiden.

the american way
rangle #150955 25/02/2005 7:31 PM
Entusiast
Entusiast

Det er noe seriøst feil med den amerikanske telemarkstilen. De sitter (imho) for lavt og henger på støvelen... Har kikka på litt videoer på telemarktips.com og blir bare oppgitt.

Jeg personlig har nå blitt såpass gammel, vrang og lat at jeg bare driter fullstendig i å kjøre telemarksvinger i hard bakke. Paralellsvinger funker bedre, det går raskere og man får tyngdepunktet riktig når man skal på skjær. Så sparer jeg lårene til pudderet utafor løypene.

Sondre norheim kjørte paralellsvinger på skare han også smile

helt enig
rangle #150956 09/03/2005 3:45 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

spar den gode svingfølelsen til når det er artige forhold, slik som bunnløs pudder