Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
7tm
#150412 05/04/2005 4:21 PM
.:E.R:. Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

er dette den "ultimate" telemark binding som eg har lest flere plasser at den er? noen som har erfaring med den?på forhånd takk:)

7tm
.:E.R:. #150413 05/04/2005 5:34 PM
Fersking
Fersking

Har kjørt masse på 7tm bindinga, på mange forskjellige ski.

Mine erfaringer er at utløserdelen fungerer sinnsykt bra! Derfor har jeg mekka Linken oppi 7tm plata (bilde er i albumet mitt) Det har redda beina mine opptil flere ganger, og eg komme nok ikkje te å kjøra uten utløserbinding lenger.

Selve bindinga er litt for lite stabil for store og breie ski da sideveis stabiliteten ikke er god nok synes jeg. Det har kommet noen nye "vinger" på plastikkstroppen som skal hjelpe på dette. Jo breiere ski, jo mere slark.

Den er heller ikke så aktiv slik at den ikke hjelper deg å bøye skoen. Så lenge en er i balanse og har grei teknikk så er det ikke problem. Men hvis du pusher på litt og kommer ut av balanse, så hjelper den ikke å komme tilbake i balanse, som mere aktive bindinger gjør. Jeg har og mange ganger falt ut av bindingen istedetfor at den løser ut.

De kommer ut med en ny Power versjon til neste vinter som skal være en del mer aktiv. Ser ganske lovende ut.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå