Ja visst, barks/Bj., etter ti dager med unorske eksesser i matvegen (nærmest danske tilstander), har jeg økt fra 183/77 til 181/82 ? og er klar for å bytte ut de puslete proriderne med planker som bærer! Forstår at jeg er for sent ute mht BD?ene du hadde ute, men Kjartan har heldigvis vært mer forutseende enn meg.
Spøk til side; jeg tror det er mange som ville hatt glede av å gå opp en skistørrelse eller to (i det minste ved heisbaserte aktiviteter), men som kanskje vegrer seg av frykt for å gape over for mye. Dette avhenger naturligvis av både ski og bruker, men mange fats er overraskende mer anvendelige enn en skulle tro ? i tillegg til lokomotiv- og pudderegenskapene. Det krever imidlertid at en gjør litt hjemmelekse og finner, og helst tester, kandidater som er tilpasset tiltenkt bruksområde og egne ferdigheter. Blant mine kompiser av halvgamle menn er det flere som endelig har ?sett lyset?, om ikke annet for å bli kvitt maset mitt. Selvfølgelig er det mulig å overvurdere sitt ego også, men det er der lån og bytte av ski kommer inn. Så inntil Stöckli får laget _sin_ utgave av Prophet 130, tar jeg meg en medisterpølse dyppet i ribbefett til ? og gleder meg over at en slett ikke trenger å være ?pro? for å være ?rider?!