Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvor i alpene???
#149851 03/08/2005 9:01 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Skal til alpene til vinteren. Planlegger å reise i midten av februar. Er på jakt etter et sted med bra løssnø muligheter og morro afterski. Er ikke typen som tråkker for langt etter den urørte snøen, så offpisten bør være rimelig tilgjengelig. Har vært i Ischgl, St Anton, Bad Gastein og Chamonix. Er på jakt etter nytt sted. Er det noen som har et godt forslag til et sted med realtivt lett tilgjengelig offpist og bra afterski.

For eksempel
Løs hel #149852 03/08/2005 9:14 PM
Medlem
Medlem

Cortina - Da jeg var der 10-12 dager etter snøfall fant vi pudder uten for mye jobb. Virket som italienerne var mest opptatt av å cruise i løypene. Greit å slippe kappløp om godsakene. Vald'Isere - Store områder, mye offpiste. Men mange om beinet.Val Thorens - Snøsikkert, offpiste, stygt, gigantisk heisanlegg.

En retur ...
Løs hel #149853 29/08/2005 9:44 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

...til Ischgl, St. Anton el. Chamonix har du vel vurdert? Det har jeg i hvert fall. Men nytt sted? Val D`isere og Val Thorens skal jo være to mekka, i følge dedikerte snøhunder. Alt er væravhengig, men disse to ligger høyt i alle fall - og Frankrike er best på mat, om det spiller noen rolle.

Er kjempeglad i Alpene selv, med hva snøforhold angår har jeg hatt minst like mye god pudderkjøring i Norge. Planlegger selv å ha et par uker (minst) i vinter med en åpen agenda (uke) der bilen er ferdigpakka og destinasjonen avgjøres av Gislefoss/SOL/AccuWeather.

ski og alkohol
Løs hel #149854 29/08/2005 4:07 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Tror du skal holde deg til St. Anton. De har jo Craysy Kengeroo bar (sikkert stavet feil). Den er jo topp, og så kan du være heldig med snøforholdene. Kunne gitt deg en del anbefelinger, men du orker jo ikke å gå, og så må du jo ha det morro på afterski. Jeg kan jo bare si du går glipp av mange bra plasser med disse kriteriene.

Val d´Isere
Løs hel #149855 29/08/2005 8:39 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Valdisere er konge, men laber afterski. Men, er man en gjeng som reiser skaper man jo liv... Hors pisten er veldig tilgjengelig fra heisen. Har mange tips ang. Val D. Så hvis du ender opp med det skal du bare spørre.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå