Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Scarpa størrelse på plastskall
#149020 21/11/2005 10:56 AM
andern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har planer om å investere i nye telemarkstøvler og siden jeg "alltid" har kjørt med Scarpa T1 tenkte jeg å fortsette med det. For å forenkle produksjonen av plastskall benytter Scarpa samme størrelse plastskall sammen med flere størrelser innersko. Var innom min lokal sportsbutikk for å prøve sko forrige uke, men siden de hadde bare fem forskjellige størrelser ble jeg ikke helt klok på størrelsen på plastskallene. Ut i fra det jeg kunne se så det ut som samme plastskall benyttes på fire størrelser innersko. Så vidt jeg kunne se benyttes plastskall i størrelse 9-10 for størrelsene 8,5-9-9,5-10. Gjør ikke dette at f.eks. str. 8,5 får uforholdsmessig stort plastskall?Jeg fikk ikke prøvd min størrelse, men antar at jeg trenger str. 8 (eller 7,5), og vil tro at disse har plastskall i størrelse 7-8. Noen som vet om det stemmer?

Oppklaring.
andern #149021 21/11/2005 11:30 AM
Medlem
Medlem

Hvor på støvelen leste du av størrelsen på skallet? Forskjellige deler av skallet deles av flere størrelser. Samme skaftet og pløsen/kantbeskytter brukes til flere størrelser enn den nedre delen av støvelen. Mulig det er dette som skaper forvirring.De nedre skallene kommer i alle hele størrelser, halvnummer bruker en størrelse opp på skall. Skallene finnes altså i 5-6-7-8-9 osv. Halvstørrelsene blir da som følger: 7,5 bruker 8 skall, 8,5 bruker 9 skall osv.Er dette greit forklart?Samme skall brukes mao. bare på to størrelser.

Oppklarende
andern #149022 21/11/2005 12:27 PM
andern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

På den ene skoen jeg prøvde i 8,5 sjekket jeg størrelsen på skallet både i sålen og foran på "tunga". Mener at det sto 9-10 begge steder, men jeg husker sikkert feil. Høres rimelig ut at de benytter enkelte deler av skallet til mer enn to størrelser og hovedskallet for to størrelser.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå