Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Er telemark og slalom mulig med völkls railtop/ipc motion plate?
#148951 30/11/2005 9:23 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Skal kjøpe ski i München, Tyskland. Har hørt av venner at med völkersski er det en plate på bindingen som kan tas av. Der med kan man veksle mellom en plate med slalombinding og en med telemarkbinding. To ski i et!

Mine spørsmål er:-Trenger man å bruke spesielle bindinger til dette? I tillfelle hvilke?-Hvor får man tak i slike plater som bindingen monteres på?-Andre detaljer som er viktig når man velger et slikt system.-Er det mulig å kjøpe et vanlig par völkl ski, montere hvilken som helst alpinbinding og bry seg om telemarkløsningen senere?

Er veldig glad for all hjelp.

Rail top
haakonwe #148952 01/12/2005 4:04 PM
Fersking
Fersking

Så lenge du kjøper en Völkl ski med rails på så kan du bytte mellom slalom binding og telis binding. Men for at du skal kunne montere telis bindinger på skien på du kjøpe noe som heter rail top. På denne monterer du telis bindingen, slik at du da kan sliden den av og på i samme spor som slalom bindingen ellers ville vært. For at dette skal virke på du selvfølgelig kjøpe Marker binding, men det følger jo som regle med skiene. Jeg har en slik rail top på mine ski, og det funker foreløpig veldig bra.Du bør kunne få tak i de i en hvilken som helst sports forretning. Sier de at de ikke akn skaffe de så ber du de ta kontakt med Tendenzer AS (importøren av Völkl)Håper det var det du ville vite.

ac4
haakonwe #148953 01/12/2005 4:29 PM
Entusiast
Entusiast

ac4 er nok den breieste de har med rail. 125 framme og 82 på midten.

Ganske slu plan på reiser. To bindinger, telis-skall og alpinskall som passer til samme innerstøvel.