Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rossignol B2 eller Dirty Bird?
#148217 11/01/2006 9:40 PM
Foffe72 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg skal til å kjøpe nye ski nå.Sliter litt med knærne så jeg får ikke kjørt så mye som jeg egentlig vil, men synst Telemark er så mye bedre enn alpint at jeg velger litt smerter for gleden av å kjøre telemark.

Jeg har kommer nok til å kjøre vel så mye i preparerte bakker som i pudder, så derfor er jeg ute etter en allroundski.Har forsåvidt bestemt meg Rossignol B2 eller telemark modellen Dirty Bird, men er litt usikker på hva jeg skal velge.

Har Scarpa T2 Thermo og kommer til å kjøpe Cobra R8.

Er selvsagt ute etter gode råd, men om noen har andre ski å annbefale så gjør gjerne det, men det er viktig å huske at jeg tror jeg kommer til å kjøre mest i bakken, og pga kneplagene ser jeg ingen hensikt i å innvestere i to par ski.

Er 178cm høy og veier ca 90kg, men matchvekten er på ca 85:-)

Skal bestille ski iløpet av uken, så om noen kan gi meg gode råd tar jeg imot med takk.

Movement Freeheel
Foffe72 #148218 12/01/2006 12:51 PM
Foffe72 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har også sett litt på Movement Freeheel, er det noe som har referanser på den i forhold til B2 eller Dirtybird?

tjah
Foffe72 #148219 12/01/2006 1:49 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du er ikke lettest i klassen, så jeg ville gått for B2 fremfor en lettere/mjukere telemark-versjon av samme skien. Spesielt siden skiene skal brukes mest i bakken. Mange synes at Bandit-serien i utgangspunktet er mjuke. Hvilken lengde tenker du på?

Movement freeheel har jeg ikke prøvd, men det skal være en stivere ski. Trekjerne. Raske fra kant til kant, og en bra ski til bruk i bakken. Det er også en ski som ikke "alle andre" har smile

Jeg ville valgt sistnevnte foran Rossi hvis jeg var deg, og jeg er i ca samme vektklasse. Eventuelt en annen ski med rimelig stivhet/kantgrep.

Lengde, 182cm eller 183cm.
Foffe72 #148220 12/01/2006 4:03 PM
Foffe72 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg hadde tenkt å velge 182cm på Rossignol eller 183 cm på Movement.

Viss mulighetene er til stede for pudder kjøring så velger jeg selvsagt det, men det har jo litt sammenheng med hvor i landet du bor.Kommer nok til å reise en del til Røldal, så det med mest i bakken er jo forsåvidt en tøyelig sannhet.

Er nok ikke like mange som har Movemnet som B2 så det er jo selvsagt et "lite" poeng.

Takk for innspillet.

B2 og andre forslag
Foffe72 #148221 13/01/2006 10:19 AM
Fersking
Fersking

B2 er en helt rå ski i bakken, synes iallefall jeg. kjørte den en uke på harpakket snø og den var helt rå. svinger som bare det og veldig stabil. jeg anbefaler den på det sterkeste. jeg er dog ikke så sikker på at den er så grom i pudder. Vil kanskje si at B2 er en mer ren bakkeski. om du skal ha en mer alround ski er kanskje Völkl Mantra noe å sjekke ut, eller K2 Seth Viscious. Disse fungerer nok bedre i pudder og de vil gi deg masse glede i bakke. Dette er ski som svinger meget bra